Till start




Barnmorskebesök idag..

2008-04-03 21:50:40

Ja, idag var det dags igen.. Det är ju alltid lika kul att gå till barnmorskan å prata å mäta å lyssna.. =)
(vecka 34 + 6 idag)
SF: 35
hjärtrytm: 150

Följer kurvan så fint så.. Sprattlade som en vilding när barnmorskan ville lyssna, så det nästan inte gick att mäta idag.. haha.. Mindre roligt är att jag närmar mej, sakta men säkert, hundrakilos-strecket.. *suck* men men.. det är ändå inom ramen för godkänd, normal viktuppgång under en graviditet.. Synd att man var så fet innan då.. men men.. Behövs väl lite att ta av sen, som barnmorskan sa.. =P
Klämdes å kändes oxå, å rumpan ligger iaf uppe i revbenen, med benen på vänster sida av magen.. Svårare att känna nertill tydligen, men Pyret har iaf inte fixerat sej ännu.. Är fortfarande öm i magen efter den ganska brutala behandlingen att få reda på hur Pyret behagat lägga sej i magen..

Ikväll har jag dammsugit, strukit tvätt å tvättat mera.. *så duktig* VI har oxå bäddat iordning spjälsängen.. Dumt att stryka sängkläderna, å sen knö in dom i garderoben ju.. Så vi beslutade att bädda iordning den istället.. =)

spjälsängen förberedd


Den nya musikmobilen som vi köpte syns lite på bilden oxå.. Det är Jungle and rainforest mobile från FischerPrice.. Tjatade till mej den från älskling, trots att den var så dyr.. =P

musikmobilen

Det syns lite dåligt, men det är en blå elefant, en lila apa å en leopard som hänger där.. Kan även lysa små fjärilar i taket (som nattlampa) å dessutom hade den fjärrkontroll.. Toppenfin! *älska*



Fick min deklaration idag oxå... Jippie! Ska få skatteåterbäring iår.. Härligt härligt. Får alltid betala annars, men nu skulle jag få massa pengar tillbaka.. *happy* Ska skicka in bekräftelsen typ imorrn, så kommer ju pengarna innan midsommar.. Gött mos! =)

Nu ska jag ner en sväng i källaren å röja lite..



Mimi

åh, vad mysigt vännen! Jag kommer ihåg när jag gick och väntade på det sista, tung och jävlig som man va (jo, alla blir stora, vad dom än säger!) ;) och bädda kändes overkligt... ska det verkligen ligga nån där? ;)

jätte fint! :)

kram!



PUBLICERAT: 2008-04-07, 22:38:42 | URL: http://www.mimiamelie.wordpress.com

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: