Till start




Lilla Nova..!

2008-06-14 10:12:09



Lilla älsklingen sover så gott i sin säng.. =)




Efter att mamma varit dummast i världen, å tvättat ögonen å droppat ögondroppar tills ögonen
blivit helt svullna, är det skönt att få lite tröst av pappa..





Försöker öppna dom små blå..
Inte så lätt med massa gegga i ögonen, men ett tappert försök..


Igår hade vi en vaken dag här hemma.. Nova vaknade halv åtta på morronen, å efter det vägrade hon i princip att sova mera på hela dagen.. (!) Slumrade lite emellanåt, men eftersom hon krävde att få vara intill mej hela tiden, så vaknade hon ju så fort jag gjorde en ansats till att röra på mej.. Å en period på förmiddagen var hon jättegnällig å gråtig, å då hjälpte det bara om jag promenerade runt i lägenheten med henne på axeln. *aj aj i rygg å nacke* När T sen kom hem så var det bara att lämpa över henne på honom å göra sej iordning å iväg till V's studentfirande hos Novas morfar. Väl där öppnade hon ögonen å var pigg som en lärka hela kvällen.. Ingen sömn här inte..
Efter firandet åkte vi hem till mamma en sväng å hon lyckades till slut få Nova att somna, så jag fick bära henne i famnen hem (inte så långt ju, bara tvärsöver gården..) å när jag la henne i sängen så sov hon faktiskt fortfarande. Var väl runt halv tio eller så.. Sen sov hon hela natten nästan, vaknade halv fem igen å var hungrig.. Inte så konstigt kanske, när hon inte ätit på en massa timmar.. Å nu sover hon igen. Får se om hon vänder på dygnet totalt nu eller hur det blir..

Har allvarliga funderingar på att köpa en bärsjal. Det vore kanske inte så dumt.. Hmm.. Får fundera lite till å se om jag hittar nån som verkar bra å som faller mej i smaken..

(Har bokat in datum för dop nu oxå.. Får börja med inbjudningskorten snart..)

Nu ska jag lägga mej å läsa lite, eftersom både far å dotter ligger å snarkar i sovrummet.. Får passa på.. =)


Mimi

Åh, underbara tjejja! Vad fin hon är Mita, men sen brås hon på sin mor oxå. :)



bebisar som luktar så ljuvligt... njuta av nätterna, håller tummarna för att hon inte ska bli en nattsuddare!



Rekomenderar varmt bärsjal! Jag har en MaiThai, visserligen är Totte lite för tung för den nu, men den kan funka i nödfall + han kan sitta och åka på min rygg! Helt klart något prisvärt, du har händerna fria medan hon är så nöjd i sin sjal...



Många kramar på er och pussa lill-tjejen!



PUBLICERAT: 2008-06-16, 22:42:58 | URL: http://www.mimiamelie.wordpress.com

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: