Till start




Bla bla bla.. å en bärsjal =)

2008-06-18 20:58:20

Igår var det lite av en otursdag, samtidigt som det faktiskt var en väldigt bra dag.. Hur kan det gå ihop?
Jo, det var såhär.. Det började med att Nova sov heeela natten utan att vakna. Härligt.. Å sen bestämdes det att vi skulle ta en promenad tillsammans med Therese å hennes lilla Hampus (två veckor äldre än Nova..) Så dom kom hit, å vi gav oss av på det första barnvagnsracet.. =)
När vi kommit en hyffsad bit på väg så börjar de gråa orosmolnen hopa sej å förpesta våran annars så trevliga promenad i solen, å då inser jag ju förskräckt att jag inte har regnskyddet till vagnen med mej.. ! Krisläge alltså.. Å dessutom ingen regnjacka.. Therese som inte lider av amningshjärna så som jag hade ju båda med sej.. Orättvist. Men jag fick låna Hampus solparasoll till vagnen (sånt där yttepyttelitet paraply ni vet..) som faktiskt skyddade mej riktigt bra mot dropparna.. T blev krisinkallad å fick åka hem å hämta regnskyddet, å när han väl anlände med det till oss så hade det ju så lägligt slutat regna.. Suck. Typiskt.. Jaja.. Nu var jag förberedd ifall himlen skulle öppna sej en gång till.. (vilket den inte gjorde, så regnskyddet förblev torrt.. Typiskt som sagt..)
Men sen blev vi hungriga.. Ja, jag å Therese alltså, så vi svängde in på Innovatums restaurang å käkade lunch. Nån sorts panerad fisk å potatis å sås.. Det var himla gott. Å både Nova å Hampus uppförde sej exemplariskt å låg tyst å stilla i sina vagnar å väntade snällt tills deras mammor fått äta lite.. =)
Sen upptäckte vi ju att Therese visst blivit smittad av min förvirring, å hade glömt nappen till Hampus flaska hemma.. Ajaj, inte bra.. Full fart hem till dom för en matpaus.. Där blev vi kvar en stund, å sen, efter att Nova så snällt kräkts på hela sin mamma *uäck* bar det av hemåt igen..
PuH! En sån dag.. Haha.. Men härligt med en ordentlig promenad.. =)

Å idag har jag varit dödstrött hela dagen, för Nova beslutade sej för att inte alls sova på natten.. Har varit uppe med henne sen halv elva igårkväll till halv sex imorses.. *gäääsp* Hoppas det vänder tillbaka..

I förmiddags var tant Kim här, å vi fikade å pratade en bra stund.. Nova fick två klänningar TILL.. Jösses, hon har massa nu.. Alla är så snälla.. =)

Sen stoppade jag Nova i vagnen å gick till kiosken för att hämta ut en försändelse (äntligen har den kommit - bärsjalen!) å till affären för att handla lite middag..
Sen hem å vänta på att Nova skulle vilja vakna så vi kunde prova sjalen.. Å till slut fick vi ett tillfälle.. =) Å nu har vi varit över hos Novas mormor å visat den, å den verkar funka bra, än så länge iaf.. Vi är nöjda.. =)

Nu ska jag försöka vila lite, ifall Nova sätter igång inatt igen..





Therese

Hon ser ju ut at trivas exemplariskt :-)



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: