Till start




Helg på Karlsvik..

2008-05-04 20:17:42

Ja, den här helgen har jag spenderat mestadelen av tiden ute på koloniområdet Karlsvik.. Det har varit städning, röjning, plantering å grus-körning.. Men nu börjar det likna nånting.. =) Vilken tur att mamma fått låna kolonistugan därute, så att jag har nånstans att ta vägen när det är så fint väder.. Så slipper jag sitta hemma å vissna bort.. =P

Å inte en enda känning än.. *suck* Trodde ju att lite fysiskt kroppsarbete skulle kanske få igång nåt, men nejdå.. Inte än iaf.. Detta verkar dra ut på tiden.. 4 dagar till BF, å inte en enda känning eller sammadragning eller förvärk ännu.. Hur ska detta sluta? Kanske som vissa tror, med ett "plask".. *ryser vid tanken* Men men..
Den som lever får se..

Annars har jag inte gjort nåt kul i helgen faktiskt.. Har varit rätt slut i kroppen efter allt jobb ute på Karlsvik förstås, å har sovit ganska mycket.. Fötterna å vaderna är ju sååå vätskefyllda, så jag har knappt vågat ta av mej skorna de här dagarna, har varit rädd att dom inte skulle passa igen sen.. Imellanåt gör det tillochmed ont i fossingarna ju.. Usch. Längtar verkligen tills dom blir normala igen..

Nästa projekt blir att hängna in balkongen.. =) Våra kissekatter verkar verkligen längta ut dit, så vi får nog skynda oss.. Har iaf köpt hönsnät nu, så det är bara monteringen kvar.. Ska nog bli skönt för dom att kunna vara lite utomhus nu när det börjar bli sommar å varmt.. Ska se om jag kan ta mina MartinTimell-kunskaper å snickra ihop nån snygg hylla eller så som dom kan ligga på å kika ut på fåglarna.. =P Tycker lite synd om dom att dom ska vara instängda häruppe på tredje våningen hela sommaren.. Får se om vi hinner färdigt med detta projektet innan bäbisen kommer.. Har iaf köpt nya dynor till möblerna på balkongen.. Rea på Jysk, så då får man ju passa på.. =P Jättefint blev det.. *helnöjd*

Nu ska jag nog smörja mej lite.. Har nog bränt mej lite i solen nu i helgen.. Får smörja ordentligt så att jag inte tappar all huden (som vanligt..)


Mimi

Lugn! För mig var det -precis- likadant... Extremt lugnt fram tills att vattnet gick, och där efter var det definitivt lugnt i ett par timmar fram till att värkarna satte igång. Nångång kommer bebis vilja kika ut, men den kan juh ha lite förståelse för dina ömma fötter och för att det verkligen är mysigare på utsidan av magen!

Hoppas jag står på din sms-lista när det är dags att åka in lusen!

kram mimilus & minilus



PUBLICERAT: 2008-05-04, 20:42:25 | URL: http://www.mimiamelie.wordpress.com
Lisan

Shit vad ambitiöst att jobba så!:) Nemi har lärt sig klättra i träd i helgen (fast jag släpper inte kopplet...) och jag har skrivit typ fyra rader uppsats. Dagarna bara flyger iväg. Åh det är så spännande med liten bebis! Lova att höra av dig (eller be Bimbo) så fort det är dags...
Massa kramar från quislingen (eller jag kanske inte har förrått er än.. :))



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: