Till start




Long time, no see..

2008-11-27 21:27:37

Ja, nu var det över två veckor sedan jag skrev ett inlägg sist.. Men det har ju hänt lite.
För det första blev jag inlagd på NÄL i sju dagar p.g.a. dom jäkla gallstenarna.. En hade fastnat i gallgången, å då blev det så inflammerat i hella gallgångarna, gallblåsan å pankreatit av det.. (bukspottskörtelinflammation) =( Gjorde fruktansvärt ont å var inte alls roligt.. Fick dessutom genomlida en gastroskopi (visserligen sövd, men ändå..) så dom kunde öppna upp gallgångarna så att stenarna kan passera lättare om dom får för sej att röra på sej igen.. Så nu sitter man å väntar på en operationstid att få operera bort gallblåsan med stenar å allt.. Men som tur var blev man ju bättre av en hästekur av pencillin rätt in i blodet i sex dagar.. *puH!* Var inte på mitt bästa humör däruppe på sjukhuset alltså.. Fick fasta i fem dagar å leva på dropp, en operation, å dessutom saknade jag ju ihjäl mej på min lilla busunge (å hennes pappa med förstås..) varenda dag. Inget roligt. Men som tur var så har det faktiskt gått riktigt bra här hemma ändå, utan mamma närvarande.. Men nu är det slut på amningen. Kanske lika så bra, det går fantastiskt bra med gröt å puréer nu.. =)

Å tanden kommer upp mer å mer, å är syl-vass verkligen.. Läste på en information om barnmat, att när tänderna börjar komma upp (8 månader ungefär) så ska man så smått börja med mat med massa stora bitar i. Oj, vi ligger efter.. Jaja, ingen stress, vi hinner dit oxå, till slut. Vi har kämpat med kyckling/pasta det sista.. När mamma var inlagd på sjukhus fick ju pappa locka å pocka med det som funkade, alltså fruktpuré å gröt. Vi hade ju inte hunnit med så mycket mer.. Så efter en vecka ihop med pappa så var ju lillan lite bortskämd med fruktsocker å söta puréer.. Men det håller på att bättras nu. Sakta men säkert.. =P

Jag lyckades ju bli inlagd vid sämsta tänkbara tidpunkt, två dagar innan vi skulle flytta. Så jag missade ju hela flytten. (både bra å dåligt iofs..) Men nu har jag varit hemma en vecka, å letar fortfarande efter saker som är inställda å undanställda å borttappade. Inte lätt när andra får packa upp ens saker.. Men men. Det får ta den tid det tar. Dessutom har ju älskling börjat göra iordning stora sovrummet (målat tak å spacklat väggar..) så vi kör "compact living" i vardagsrummet, med dubbelsäng, spjälsäng å dessutom alla vardagsrumsmöbler. Trångt värre.. Men men.. Förhoppningsvis kommer vi iväg imorrn å köpa tapeter, så det kan bli färdigt nångång. Iaf före jul.

Nej, nu orkar jag inte skriva mer. Å ni orkar säkert inte läsa mer..
Nu ska jag gå å läsa ikapp mej på alla bloggar som jag missat på två veckor, å sen ska jag tvinga älskling att hjälpa mej att hänga upp de nya gardinerna i vardagsrummet som jag köpt idag. (Varit på shoppingtur med tant K..)
Blev en massa kläder till N oxå, å några julklappar.. =) Känns bra att ha börjat med julklapparna nu äntligen.

Ni får lite bilder nån annan dag..

GodKväll!


Marie [ Williams Mamma ♥ ]

Skönt att du e hemma igen o får vara med familjen ist för att ligga på NÄL.. hoppas du får en op tid snart o slipper vänta alltför länge :) Kram



PUBLICERAT: 2008-11-27, 21:47:35 | URL: http://mzetterblad.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: