Till start




Det är ju inte sant..!

2008-10-13 18:40:13

Det här är fortsättningen på det förra inlägget..

Svensk sjukvård är ju inte sann alltså.. Hur ska man få tag i mediciner? Måste man bli akut sjuk, igen, för att få ett nytt recept?

Det här har jag haft för mej idag. Har tagit större delen av dagen..

Sjukvårdsrådgivningen hänvisar till vårdcentralen.

Läkaren på vårdcentralen skriver inte ut förnyelse av recept alls, men dit kunde jag få komma för att följa upp gallbesvären. Den 20/11 alltså.. (Men hans sekreterare sa att han inte skriver ut utan att träffa mej, men så var tydligen inte fallet.. Han tänker inte ge mej nytt recept oavsett.. Jaha, tack för det liksom.) Han hänvisar till den läkaren på akuten som skrivit ut receptet från början.

Alltså ringer jag akuten. Men nej, där kan man inte heller hjälpa mej, utan hänvisar mej till sjukvårdsrådgivningen.


Ärligt talat. Det var ju där jag började! Hur ska jag göra nu då? Invänta ett smärtsamt å jobbigt gallstensanfall så jag får äran att åka in till akuten igen? Ser ju inte fram emot det direkt..

Jävla skit!
Helt enkelt.

(Om ni inte redan märkt det så har jag en riktigt dålig dag idag.. Å att det är måndag hjälper ju inte till direkt.)

*försvinner i ett moln av svordomar*



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: