Till start




Nu är det på gång..

2009-04-04 22:20:23

För det första: Rummet
Ja, nu har vi kommit igång ordentligt i N's rum. Idag tog hennes mormor med henne på en promenad, så då kunde vi köra stenhårt. Så vi röjjde ur hela rummet (som fått extraknäcka som förråd så länge..) å jag målade väggarna, å sen har älskling spacklat.

För det andra: Gåingen
Ja, får ju inte glömma att berätta att idag tog lilla N sina första steg, ensam utan stöd. På riktigt. Förut har man ju kunnat lura å locka henne lite, så har hon stapplat framåt. Men idag släppte hon bordet helt självmant å gick fram till tvn. Åååh, ska hon gå redan? *Lite ångest* När hon väl lärt sej det, då är ju bäbistiden förbi helt.. =S Bra eller dåligt? Vet inte.. Men ändå är man sååå stolt när ens lilla solstråle gör nånting nytt å utvecklas.

För det tredje: Sången
Ja, lilla N's favoritsång är ju ImseVimseSpindel. Utan konkurrens liksom.. Hon skiner upp bara man sätter ihop fingrarna.. (ja, sådär spind-ligt.. Ni vet vad jag menar..) Å nu kan hon alla rörelserna till den sången. Inte för att hon gör dom i rätt ordning, men ändå.. =) Så duktigt. Dessutom, i bilen på väg hem förut, satt hon å mumlade å pratade för sej själv, men helt plötsligt gör hon rörelserna till imsevimsespindel-sången. Å mumlar lite mera rytmiskt. Åååh.. Att inte mina ögon hoppade ur huvudet på mej. *haha* Hon är så duktig! *stolt i mammahjärtat*

När lillan å mormor kom hem från sin promenad så åt vi lite middag. Fick bli stekt potatis å falukorv.
Men sen startade inte bilen. *svordomar* Så vi fick byta till mammas bil istället. Men T tror att han har lyckats lokalisera felet, så nu kanske det problemet är löst. *hoppas*
Sen åkte jag å lillan å mormor å handlade lite. Katterna har påpekat att deras lådor behövde rengöras, ljudligt, hela natten. Suck. Så det var ju bäst att köpa kattsand oxå. Å lilla N fick en ny mössa. =)
Fick ett telefonsamtal idag när vi satt i bilen. Det var N's syssling J (1.5 år) som ringde. Det var ett väldigt roligt samtal, för han skrattade högt å sa "hej hej hej" flera gånger.. Sen frågade jag om jag kunde få prata med hans mamma, å då sa han "mamma? mamma? Hej hej hej.." å skrattade ännu mera. Men då anade kusinen min att det kanske var så att han lyckats ringa upp nån, så då fick jag ju pratat lite med henne oxå. Haha, dom är allt för busiga dom små.. =)

Nej, nu är det dags för frallor med ost, å varm oboy. *mumsmums* Det är mitt lördags"godis" den här helgen.. =)

Sen är det läggdags tror jag, för jag är allt lite trött..


Rackarunge med bus i blicken


Therese & Hampus

Får ju gtarra Nova till sina första steg : D (Hampus smittat av sig med något positivt denna gång ; P )

Vad kul att rummet går framåt nu. Är ju hels spänd på att se hur det blir : )

Duktig tjej som kan sjunga själv nu : )



Systra min hälsar så gott tillbaka : D

Kramar på er



PUBLICERAT: 2009-04-05, 09:53:08 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Åh va duktig hon är! Går och sjunger... Sötfisen!



PUBLICERAT: 2009-04-05, 12:01:32 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: