Till start




Framsteg

2009-01-09 08:06:03

Idag vaknade jag av älsklings väckarklocka.. Alla trettioelva gånger som dom ringde.. (Ja, han har flera, för han har lite svårt att ta sej upp på morronen..) ..å ÄNDÅ höll han på att försova sej.. Själv vaknar jag med ett ryck å en mindre hjärtattack varje gång en väckarklocka ringer.. Sen är det näst intill omöjligt för mej att somna om efter det.. Men men.. Vi är väl olika på den punkten..

Så nu har jag gjort framsteg. Jag har letat fram ett läkarintyg som jag måste skicka till försäkringskassan (Igen, för dom har ju tappat bort två stycken redan..) nu när jag ändå inte kunde somna om.. Inte lätt att hitta nåt i den här röran.. Har ännu inte hunnit få ordning på allt sen flytten, men jag hade lite tur å hittade papprena ändå.. Så det får bli en promenad till kiosken sen å köpa ett frimärke, igen. Det börjar bli dyrt för oss med fsk's slarv.. Tredje gången jag skickar in nu.. 16.50:- kommer det ha kostat mej.. Inte hela världen kanske, men tycker att dom ändå borde kunna vara schyssta å skicka hem ett förbetalt kuvert åtminstånne.. Men men.. Jag får helt enkelt överleva.. =P Borde väl kanske gå å ta en kopia på läkarintyget egentligen.. Hmm.. Man vet ju inte hur många fler dom tänkt slarva bort.. *sucka* Får försöka ringa S å se om hon kan hjälpa mej med att kopiera.. Isåfall blir det en betydligt längre promenad än till kiosken.. Men det får väl gå.. =P Har ju varit så duktig å vart ute å gått massor det sista.. Det är oxå framsteg. =P

Men nån som verkligen gjort framsteg är ju lilla N. Jisses, på bara några dagar har utveckligen verkligen rasat framåt igen.. Hon har lärt sej att ta emot sej om hon tippar åt sidan när hon sitter nu. Å så ålar hon framåt nu oxå, inte bara bakåt. Å i två dagar har jag sett henne sätta sej upp igen efter att hon ålat omkring, men då behöver hon lite stöd till ena benet. Så har hon ålat fram till bokhyllan, satt sej upp å sen börjat öppna skåpsluckorna.. Å riva ut en massa filmer. Haha.. Hon är så duktig nu. Å igår ställde hon sej upp helt utan hjälp från nån av oss..! *klappa i händerna* Sååå stolt blir man ju, som värsta tuppen, haha.. Å så när hon ligger på mage å ålar omkring så har hon börjat med att hon ställer sej på händerna å tårna.. Haha, ser ut som hon gör värsta armhävningarna ibland.. =P Så kanske att det är krypning på gång ändå? Trodde att hon kanske skulle hoppa över det, eftersom hon inte verkade så intresserad av det, utan tog sej fram så bra ändå.. Den som lever får se..
 

Här är busungen ifärd med att leta fram en bra film i vårt skåp
(suddiga mobilbilder tyvärr..)


Idag skulle vi egentligen till N's mormor som fyller år.. (Grattis grattis mamma!! *puss & kram* Krya på dej!) men den stackaren har blivit jättesjuk.. =( Usch, lät som influensa eller en riktigt illa förkylning.. Så det blir inget kalasande idag, tyvärr..

Nej, nu börjar det ljusna på himlen.. Ska nog göra en smörgås å gå å kolla om det finns nåt roligt på TVn, kanske hinner jag slumra lite innan lillan vill komma upp..

GodMorgon!


Therese & Hampus

Du hade i alla fall inte en bebis som ville gå upp 05.20... tack o lov somnade han om vid 8 och sov sedan till 10.30 : )... Men fy vad tidigt gäsp



PUBLICERAT: 2009-01-09, 11:12:24 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Mamma Jessica

Vilken liten bus tjej :) Och såå söt!



PUBLICERAT: 2009-01-09, 12:03:40 | URL: http://jessicanord.blogg.se/
Therese & Hampus

Nä, jag anser inte riktigt att det är en normal eller toppen tid att gå upp. Men nu sover han igen. Är nog väldigt trött. Jonas har varit upp med honom massor inatt, men sedan har ju tanden brytit sig egnom så det var väl inte så konstigt. Massa vasst nu ; )



Vad gott att den passar nu : D Klart jag skall gratta. Du får gratta din mamma : D



Oo, hatar när det fastar saker i tänderna blä



Ni får ha en toppen dag också =D



Kram ;)



PUBLICERAT: 2009-01-09, 13:40:57 | URL: http://nuppi.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: