Till start




Framsteg å bakslag

2009-07-20 23:45:52

Nu har N lärt sig av sin pappa hur man gör för att locka på katterna. Man säger "piiizz piiizz" å gör "komhitkatten-rörelser" med fingarna. Eller så går man å hämtar ett snöre. För våra katter är galna i snören. Då kommer dom rusande, å då kan man leka med dom. Iaf med vår svarta katt, den vite är inte riktigt lika intresserad när han ser att det är N som håller i snörändan. =P


Leker med katten


Klappa fiiiint.. =)

Han är en utomordentlig barnvakt, den katten. Men vi har inte vågat lämna dem utan uppsikt, för N har lite svårt att behärska sig med själva klappningen fortfarande.. Då skriker hon gärna i sin supermegafalsettröst, å när katten vill fly, så håller hon kvar honom i svansen, stackarn.. =S Så det är under kontrollerade former som de två får leka ihop. Men han kommer alltid tillbaka å vill leka mera, så det är nog ingen fara..

Hela helgen har hon gått runt så sagt "ballong ballong" å pekat på sin ballong. Så det har hon lärt sig att säga ordentligt nu. Å så säger hon ju "byta blöja" å nickar, om man frågar om man ska byta blöjan.. =) Å nu vet hon vart foten, tå, näsa, mun å öga är nånstans, å kan peka ut dem. Fast på öga, så pekar hon på (i) mina ögon, men hon vet ju ändå vad det är.. =P Å så vet hon vart "babyfläsket" är, tack vare pappa.. Då drar hon upp tröjan, tar ett redigt tag i den lilla lilla bilringen å skakar.. Haha. Hon är väldigt söt när hon gör det. Ska se om jag kan få nån bild på det..
Å N ääälskar våran fläkt. Såhär ser det ut när vi startar den:


Haha, alla bilderna var så härliga, så jag kunde inte välja ut nån specifik.. Fick bli allihop. =)

Å N somnar ganska lätt själv nu om dagarna. Om än lite omständigt kravlande runt i soffan. (eller sängen, men igår var det soffan..) Men jag gjorde ingenting, bara satt å kikade på henne, så hon inte skulle ramla ur soffan, å helt plötsligt låg hon helt still. Jag trodde hon tittade på tv först, men sen insåg jag att hon somnat så. Halvt stående, halvt liggande på kuddarna. Haha, min lilla sötnos. <3

Ser ju inte helt bekvämt ut, men är man en trött liten tjej, så är man..


Men..

..jag tror att min lilla älskling har fått skorv. =S Suck. Såg idag när jag borstade hennes hår att det var orange-brunt i hårbotten. Farmor ställde genast diagnosen, å jag får väl hålla med om att det ser precis ut som skorv.. =( Inget kul. Men det verkar inte klia iaf, som tur är. Men det är ju så svårt att få grejja i hennes hår eller hårbotten, hon är inte direkt förtjust i det.. Så det lär bli svårt. Men ska köpa salcyvase på apoteket imorrn, å prova med. Om det inte hjälper så får vi väl gå till BVC å se om de kan veta vad det är.. Har läst en massa om det på nätet nu, å fått en massa tips..

Nej, nu är klockan massor, så jag ska ta å hoppa i säng. Har varit trött ända sen jag provade L's "spikmatta". Eller inte trött, men slö liksom.. Låg väl där å slappnade av förmycket, å har inte kommit igång sen dess.. Men nu ska jag iaf gå å lägga mig, det är ju en dag imorron oxå..
GodNatt!



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: