Till start




13 månader (igår..)

2009-06-26 00:10:31

Ja, nu är N 13 månader. Nu är hon ettåring med marginal. Jösses, som vi brukar säga, jag å hon. =) Fast när hon säger det så låter det mer som: "shöshess" men det är gulligt ändå. Mammas lilla härmapa. Idag lärde jag henne att säga "Hej å hå" när vi gick ifrån lekplatsen. Men det var riktigt svårt. Vi fick ta det i bitar.. Först "Hej å.." å sen "..å hå" Haha, men till slut fick vi kläm på det. =)

Idag tog vi oss ut på förmiddagen/tidiga eftermiddagen. Var ute å gungade å grävde i sanden å åkte kana å sprang runt. N slickade på alla stenar hon hittade. Vet inte varför hon gör så (?) Men hon stoppar dom aldrig I munnen, utan bara slickar lite försiktigt, som för att se om "den här stenen kanske smakar annorlunda än den förra?" Det gör dom nog inte. Inte än iaf. För hon grimaserar varenda gång. Haha. Sötnosen..
Efter att vi varit ute å äventyrat på gården, så gick vi in så N fick ta sej ett bad å skrubba bort all lort å sand å smuts. Det var ganska kul att bada (inga men efter "olyckan" sist gång..) tills vi skulle skölja ur håret. =S Det gillar hon INTE. Men det gick bra till slut.. Efter det blev det ju insmörjning å så tog vi en smoothie å delade på. Efter det blev hon så trött så trött. Hon satt själv i soffhörnet å kikade på tvn, å där somnade hon. =) Å jag kunde inte motstå att ta en bild av min sötnos som somnade så gott..

Somnade så gott med huvudet i handen..

Det tar på krafterna att vara ute å sen bada. =) Hon sov i en timme, å sen vaknade hon, så jag tog över henne i vår säng för jag låg där å läste, så somnade hon om på min arm å sov en timme till. Lilla hjärtat var så trött så trött.. Brukar ju bara sova en timme, men nu blev det dubbelt idag..
Efter tuppluren gick vi över till A å H å fikade lite, å N hade pusskalas med en inte lika överförtjust H. =) Men hon var för söt när hon skulle pussa å klappa på honom heeela tiden. Men han fick nog å kröp till mamma efter ett tag. (jag förstår honom, hon är inte sådär jätteförsiktig när hon närmar sej. En liten bulldozer..) Efter att ha blivit nerbrottad å våldspussad å klappad på huvet, till och med med en sko (?) så hade nog vemsomhelst försökt fly.. =P Men N var lika glad för det.. Hon hittade en liten vovve att leka med å mata med majskrokar istället..

Nu ska jag nog gå å lägga mej. Tänkte ställa väckarklockan på 9 imorrn, behöver ställa om N's dygn lite.. Hon har vaknat 10 de senaste dagarna, men idag vaknade hon inte förrän 11. Vilket ju gör att att hon är vaken längre på kvällarna, å det mår hon inte så bra av har jag märkt.. Övertrött i flera timmar innan hon kommer till ro.. =S Så det får bli att ställa klockan imorrn.. Men det ska säkert gå bra.
Älsklingen ska iväg med jobbet imorrn oxå.. Kära gocart å ut å käka.. Så det blir ensamkväll för mej å N imorrn.. Men vi ska nog klara oss.. =P Ska åka med mamma ut till lotten iaf, å ta med poolen, så N får bada å leka där ute hela dagen.. Då är hon nog trött å somnar lätt när vi kommer hem.. *smider planer* Haha..

Nej, jag som bara skulle skriva ett kort litet inlägg.. Det blev visst inte så.. Haha. =P Ni får stå ut ändå med mitt babbel.. =P

GodNatt!

A-> vi glömde boken.. men men.. en annan dag.. =)
T-> välkommen hem! Vi hörs imorrn!


Therese & Hampus

Man tackar : D



PUBLICERAT: 2009-06-26, 08:00:58 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Hehe jag kom på det i morse också, men som sagt, vi bor ju inte så långt ifrån varandra och träffas förhoppningsvis snart igen. (Lessen att jag va så trött igår. Jag stensomna med en gång typ när ni gått och sov tills nu!) puss



PUBLICERAT: 2009-06-26, 10:16:49 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Du jag tänkte på en sak. Om ni inte radan gjort andra planer på söndag så får ju N gärna följa med. Och jag fick reda på att även william och loke kommer så det är upp till er ;) puss



PUBLICERAT: 2009-06-26, 11:41:12 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Tuvas mamma , Jessica

Känner igen de där med sovrutinerna. Tuva har alltid lagt sig kl 8 på kvällen men nu sen det blev sommar kan hon vissa kvällar inte somna förrän vid 10 :S



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: