Till start




Förberedelser

2009-05-07 22:54:27

Ja, hela kvällen har ägnats åt födelsedagskalas-förberedelser.. Har fått gjort en tårta, å två sockerkakor iaf.. Här i det här hushållet är det ju inte "bara att slänga ihop" nånting.. Först måste man gå å handla ingredienser minst tre gånger, för att man glömt nåt väsentligt varje gång, sen måste man hitta bunkar, elvispar å formar å andra verktyg som finns utplacerade på lite olika ställen i skåpen. (Ingen koll än, har inte vant mej vid de nya skåpen..) Däremellan ska man orka ha en trött/gnällig/klängig/hungrig liten bärfiis på höften. Eller rättare sagt, vara klätterpelare åt henne.. Upp å ner å upp å ner igen.. *sucka*
Å eftersom min käre älskling hade LOVAT att göra tårtbottnar å sockerkaka idag när han kom hem, fick jag panik (nästan iaf) när han kommer hem med världens migrän å går å lägger sej med en gång. Shit! liksom. Jag som inte fått gjort nånting förberedelse-aktigt under hela dagen! För jag hade ju tänkt att det inte är nån fara, för älskling ska hjälpa mej när han kommer hem.. *mhmm..* Det gick ju bra. Inte. Men som tur var så var N's mormor glad att få ställa upp som lite barnvakt idag igen, så jag fick lite gjort iaf. Å hon hjälpte mej en massa.. =) Tack mamma!
Så nu är jag heelt slut. Lilla monstret har sovit jättekonstiga tupplurar idag, så hon har haft jättesvårt att somna in nu på kvällen.. Kände att mitt tålamod var på upphällningen, men precis innan det brast för mej så såg jag att hon höll på att somna, så det gick bra. *puh!* Annars hade jag jagat upp älskling, med eller utan migrän, att ta över.. Men jag höll ut..

Nu ska jag smaka på min sockerkaka, blir väl ett glas mjölk till, å sen är det bums isäng för min del..

GodNatt!


Amelie

Men det är väl inte så akut med förberedelser ännu?? Hon fyller ju inte förns i slutet på månaden? (Är det så att du vill ha lite hjälp med att kanske t.ex. passa nova medans du fixar lite eller så så är det bara att höra av dig så kommer jag över en stund. Jag finns här för dig vännen.)



PUBLICERAT: 2009-05-08, 00:13:00 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: