Till start




God kväll

2009-05-11 23:23:41

Ja, nu är det verkligen kväll. *gääääsp* Trötter idag.. Lilla N har varit helt förjäkligt gnällig idag (om jag får uttrycka mej så..) å bara velat vara PÅ mej. Om jag så har suttit på golvet, en stol eller i soffan, så ville hon vara i mitt knä. Eller rättare sagt, upp å ner å upp å ner å upp å ner.. *puh!* Om jag satte ner henne på golvet i en sekund började hon storgråta å stooora krokodiltårar rann nerför kinderna.. =S Stackars liten. Hon har inte haft nån bra dag idag.. När pappa kom hem åkte vi å handlade lite, behövde lite mat. Så nu är det påfyllt i skåp å lådor här hemma.. Å köpte MASSA frukt, så att jag å N kan göra egen juice i veckan.. =) Mumsigt.
På tal om mat, N har börjat äta massa mycket mindre än hon brukar.. Bara typ halva portioner.. (?) På morgonen äter hon bara en halv portion gröt, å totalvägrar frukt. (INTE likt henne..) å de två andra måltiderna har jag lyckats få i henne en portion sammanlagt. Å inget annat duger heller.. Lite smörgåsrån gick ner på eftermiddagen. Men sen totalvägrade hon gröt på kvällen, så hon fick lite yoghurt bara.. What's going on? Det är inte likt henne, hon har ju alltid ätit jättebra.. Lite orolig blir man ju.. =S

Annars har jag faktiskt hunnit grejja iordning mina balkonglådor ikväll efter att vi kom hem.. =) Blev så tjusigt så.. Tre stycken blev det, två på loftgången å en på balkongen. Har ju mina enorma jätteamplar oxå. En på var sida. Måste få fixat en upphängningsanordning till loftgången, så att jag får hängt upp den, för den står på bordet nu, å tar upp maaaassa plats. Får sätta älskling på att bygga nåt.. Fick amplarna av mammsen, å dom är verkligen jättefina. Måste ju få upp dom så att jag kan skryta lite.. =P

Nu ska jag nog ta en bok å gå å lägga mej. Vill inte gå upp fem imorrn igen. Vaknade ju imorses av älsklings väckarklocka, å kunde inte somna om sen.. =S Bara å gå upp då.. Men imorrn vill jag ha sovmorgon till sju iaf.. *hoppas å håller tummarna* Ska nog läsa Änglar&Demoner. Igen. Var ju ett par år sedan jag läste den sist.. Vi har ju tänkt att gå å se den när den kommer på bio, jag å älsklingen.. Har ju fått biljetter. Så jag ska nog försöka plöja mej igenom boken innan dess, så att jag kan hänga med bra.. =) (Dessutom är det ju intressant att se om boken, som nästan alltid, är bättre än filmen..)


Börjar få koll på tröskel-tekniken nu..
Lite ostadigt än, men det kommer..

GodNatt!
(..å grattis H i förskott, på födelsedagen. Men du ska få ett riktigt inlägg imorrn, jag lovar.. =)


Theresia L. Marissa

Här var det fint med ny design!



Jon har också lite olika perioder med aptiten. Jag tror inte att det är något du behöver oroa dig för. När de är riktigt små växer de ju så otroligt fort och man tycker att de äter som hästar! Men sen börjar de ju växa lite mer långsamt och behöver helt enkelt inte lika mkt mat längre en period. Jag tror att barnen själva känner hur mkt de behöver...



Träffar din mor på Näl ibland nu när jag har min praktik där ;-)



PUBLICERAT: 2009-05-12, 11:01:27 | URL: http://www.theresia-marissa.se
A

Vilken liten sötnos du har! Hoppas att hon snart repar sig med aptiten; det är inget kul att gå runt och vara orolig!



PUBLICERAT: 2009-05-12, 20:03:44 | URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: