Till start




Grattis grattis!

2009-05-04 10:20:38

Ja, grattis till N's kompis Emilio som fyller ett år idag..! =)

Vi saknar er å längtar tills vi får möjlighet att komma å hälsa på..
*pussar å kramar i massor till hela familjen*
*..å några extra till födelsedagsbarnet såklart..*


Amelie

Herman



Jag är en naturlig surdegskaka.Jag ska stå på diskbänken i 10 dagar

utan lock.Du får inte sätta mej i kylskåpet. Om jag slutar bubbla är

jag död





Dag 1: Du får herman

Dag 2: Rör om i herman 2-4 ggr

Dag 3: som igår

Dag 4: herman är hungrig! Ge honom 2 dl mjölk,

2 dl mjöl,2,5 dl socker

Dag 5: Rör om i herman 2-4 ggr

Dag 6: som igår

Dag 7:som igår

Dag 8: som igår

Dag 9: Herman är hunrig igen! Ge honom detsamma som sist.

Dela sedan herman i 5 lika stora delar och ge 3 av

dina vänner(tillsammans med detta papper).

Herman 4 får stanna hos dej

Dag 10: Herman är jättehungrig! Ge honom



3ägg

1,5 dl matolja

3 tsk bakpulver

100g hackade nötter

2 rivna äpplen

2,5 dl strösocker

3,5 dl vetemjöl

1 tsk salt

2 tsk kanel

100g hackad choklad



Blanda ihop allt och grädda i stor form(26-28cm i diameter)

i 170 grader i ugnen i ca 35 min.





Börja om med herman nr:4









LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!



PUBLICERAT: 2009-05-04, 20:08:09 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: