Till start




Jordfräs

2009-05-03 22:57:08

Ja, idag var vi hos A å fikade lite. N ville helst vara i rabatterna å leka jordfräs. Hon fick nog ätit ungefär en sandlåda. *sucka* Å hon såg ut som ett litet jordmonster på kläderna när vi åkte hem.. Jord å grus högt å lågt. Min lilla söta jordfräs. Lite mindre söt var hon när hon stoppat in en hel näve jord i munnen å sen när hon tuggat sönder det så börjar hon fräsa å spotta. *blää..* Snabbt fram med näsdukar, våtservetter å vad vi kom över för att kunna torka.. Usch. Men sen var hon söt igen. =P
Efter det åkte vi ut till N's gammelmormor å gammelmorfar. Där var T's moster å hans kusiner oxå. Dom lekte å busade massa med N, så när vi åkte hem somnade hon i bilen. Helt slut. =) Men det innebar nog att den nya bilbarnstolen var helt okej, iaf tillräckligt bekväm för att somna i. Å det verkade inte göra så mycket att sitta i baksätet. Inte än iaf.. =P *håller alla tummar att det ska fortsätta gå bra*

Nu sitter jag här å käkar upp "bottenskrapet" i vår lösgodis-skål från den här helgen.. De där halvtaskiga bitarna som man väljer bort i första hand, men som sen bara blir liggande om ingen äter upp dom. *offrar mej* Det är några som är supersura. *ryyys* Fräser på tungan när man äter dom.. Men men. Såhär på kvällen går allt sånt ner.. Ska ta å skölja ner dem med ett glas mjölk, å en omeprazol. (Vill ju inte ha halsbränna inatt..)

Nej, dags att plocka ihop scrapbookingen som jag gjorde lite på förut. Är så självkritisk, så det är svårt att bli nöjd. =S Men jag kämpar på.. *hejja mej* Håller ju på med ett album om N's första år. Har kommit fram till sidan om förlossningen. Går alltså vääääldigt sakta framåt. *ehurm..* Men men.. Inte så ofta man får tid över till att grejja heller, går ju aldrig om N är vaken, för då ska hon bara hjälpa till. Dessutom upptäckte jag att jag inte har nåt lim, så jag kan ändå inte limma nånting ännu. Ingen brådska alltså.. =P

Nej, nu ska jag ta min halsbrännamedicin å sen hoppa i säng.
Bjuder på en bild på det sötaste lilla monstret från idag först:


Säger "hej hej" å vinkar så duktigt
*stolt mamma*


Amelie

Jag har lim som du kan låna ;)



PUBLICERAT: 2009-05-04, 20:10:45 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: