Till start




Rebell

2009-05-18 23:40:23

Ja, ikväll var jag rebellisk. Jag duschade efter klockan var 22.00.. No big deal, egentligen, men jag försöker ju föregå med gott exempel inför våra kära grannar som inte verkar äga en klocka ens. Dessutom har dom ingen koll på vilken tid på dygnet det är, å duschar mitt i nätterna bl.a. (vet att jag tagit upp detta irritationsmoment förr i bloggen..) Vi har ALLTID följt reglerna, å inte spelat musik, diskat, tvättat eller duschat efter 21.30 å det är mestadels tyst här hos oss 22.00 om kvällarna.. (kanske därför som vi hör grannarnas "regelbrott"?) Men idag var jag tvungen att duscha. Mitt hår var såååå äckligt.. =( Å älskling var iväg å visade den gamla 99:an för en spekulant å kom hem sent, så jag fick snällt vänta. Å grannarna fick snällt stå ut med min superspeedsnabba dusch. (tog säkert inte ens fem minuter..) Men nu har jag nytvättat rent å väldoftande hår.. =) Synd att jag blir tvungen att fläta det nudå, innan jag går å lägger mej.. =S Annars lär jag få en nära-döden-upplevelse inatt, när jag vaknar av att ha snurrat in mej i håret, som dessutom trasslat ihop sej till ett skatbo. Å för att inte tala om vilken bad-hair-day det skulle bli imorrn om jag inte flätade det.. =O

Annars idag har vi inte gjort så mycket. Det vanliga typ.. Men idag har vi varit inne hela dagen.. Tror att det var vädret som gav mej en sån irriterande huvudvärk, så jag orkade inte gå ut nåt idag.. Får bli imorrn istället.. Det märktes lite på N's humör faktiskt, har inte varit det bästa i eftermiddag. Hon totalvägrade att sova tupplur nr.2, så hon var jättetrött nu ikväll..
Men fick iaf en sovmorgon imorses.. N vaknade inte förrän 11 nångång, så jag fick sovit till 10 iaf.. Å hann äta frukost i lugn å ro.. (lyx!) =) Får se hur hon behagar göra imorrn. Vaknar säkert före tuppen, för att kompensera för den långa sovmorgonen imorse.. *neggopeggo*

Hann med ett äta-själv-pass oxå förut, slutade i katastrof. Som vanligt.. Haha. Hela ungen var orange å det blev ett snabb-bad efteråt, för att skölja ur lasagnebitarna ur håret på henne.. Men kul hade vi! Värre efteråt när man måste städa.. =S Brickan är inte vit längre, utan orange. Eller lasagne-färgad. Haha.. Får skrubba med nåt effektivt imorrn.

Nej, dags att fläta håret å sen sooova.. *gäääsp*

Godnatt!



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: