Till start




Helgen som gick..

2009-11-09 10:05:39

Sådärja. Nu är morronens jympa avklarad.. Blev premiärcykeltur till dagis imorse.. Liite stressigt blev det, eftersom jag inte hade varit förutseende nog att ställa in alla spännen å sånt i förväg, så fick stå nere i källaren å svettas lite innan vi kom iväg. Men det gick finfint! Vi fräste till dagis på mindre än 10 minuter. *tummen upp* Ungefär lika lång tid som att ta bilen alltså.. Men så var det ju torrt å fint väglag idag, tar väl lite längre tid om det är kasst väder.. Å N tyckte det var toppen att sitta bak. Hon pladdrade på å pekade på saker när vi cyklade förbi. :) Stor succé alltså..! :D

Igår var det farsdag. N firade pappsen med kaffe å kaka på sängen på morronen. Mycket uppskattat tror jag. Han fick även en tjusig annons i ttela i lördags. Den har han klippt ut å satt upp på kylskåpet. :) Sen åkte jag å N med mamma ut till lotten å stängde till ordentligt å tog med allting hem. Vi gick en runda ute på Överby när vi ändå var där, å mormor kunde ju självklart inte hålla sig från att handla lite till sitt barnbarn. ;P Blev nya vantar, en vintermössa och en t-shirt och en klänning att ha på julafton. :) Jättefina saker! Å Mössa å vantar var ju behövligt. N är ju ute å leker en timme varje dag på dagis, å då går det åt några vantar i veckan.. Haha.. Sen släppte mamma av oss hos N's farmor å vi firade lite med L. (bonusfarfar) Åt god mat å supersmarrig efterrätt. Sen bar det av ut till N's farfar. Där fikade vi å N röjde järnet.. :) Sen åkte vi hem å slappade resten av kvällen. N var superpigg eftersom hon somnade i bilen på väg hem, så hon hade lite svårt att komma till ro. Somnade nog inte förrän närmare halv elva. Å då stöp jag oxå i säng. ;)

I lördags (Ja, jag är medveten om att jag tar hela helgen baklänges..) packade jag ner lite grejjer å åkte på SPA. :D Det var toppenskönt. Det behövdes kan jag säga.. :) En hel förmiddag med jacuzzibad, ansiktsmassage, fotmassage, lunch å ryggmassage. Kan ju knappt bli bättre. :) Det var ju min 25årspresent från mina tjejjor, å jag är väääldigt tacksam! :D Det skulle lätt kunna bli en vana.. Haha..!
Efter spa-andet så åkte jag iväg till A på sån där barnklädesvisning. Jättefina kläder verkligen. Lär bli en beställning från oss så snart vi får ordning på ekonomin! Blev kvar ganska länge, satt å tjöta i köket å sådär.. När jag kom hem var min käre sambo heeelt slut. (Den där förkylningen sitter i än..) så jag å N busade runt hemma tills det var läggdags.

Det var vår helg det.. ;)

Häromdagen skulle mamma ringa ett viktigt samtal, å det tycker N är JÄTTEBRA, för då får man nånting skoj/gott så att man sitter stilla å tyst å sysselsatt.
Den här gången fick det bli..


..en chokladglass!
Haha, det kunde ni aldrig gissa va..? ;P
Man gör vad man kan för att få det att fungera, även om det innebär en muta eller två ibland.. ;)


Therese & Hampus

Nöden har ingen lag *=D*



PUBLICERAT: 2009-11-09, 12:46:44 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Självklart blir det lite mutor! =) ^^

Du jag tänkte jag skulle fråga dig... Har du sett Twilight? De har du va? Vad tycker du om den? Ska du se nästa? Puss



PUBLICERAT: 2009-11-10, 11:36:32 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha nämän Marita! Haha jag tänkte höra om du kanske ville se om det fanns några biljetter till premiären med mig men det känns väl lite mobbat då? =) Jag får se den hemma i soffan med Stefan ist ;)

Jag har den faktiskt här hemma, du kanske vill se den någon dag? (Jag ÄLSKAR den!!! =) )

puss



PUBLICERAT: 2009-11-10, 23:07:28 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha nej men de är verkligen jättebra! =) Jag har ettan hemma. Har du den me? Eller hade du tänkt att ladda ner den kanske? Haha. Annars kan du låna den om du vill se den i lugn och ro själv ;)

Tvåan, new moon har premiär natten mellan 19 och 20 =) Jag läste nu att de faktiskt visar båda filmerna den natten... det blir en "twilight saga-natt" =)

Men jag vet inte vad det kostar, jag vill inte betala en massa bara för att gå på premiären liksom :P Så jag luskar i detta. =)

Jag addade dig på msn men måste varna dig; jag är knappt inne :P Haha det är därför jag inte är så noga med att adda folk där ;)

Puss på dig!



PUBLICERAT: 2009-11-11, 19:48:10 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: