Till start




Lördag idag..

2009-11-14 14:16:19

Ja, nu har vi överlevt/genomlevt första riktiga dagisveckan. Vi har cyklat varje dag, å varit riktigt duktiga. :) N har varit superduktig på dagis, å inte gråtit en enda gång när mamma lämnat. De två sista dagarna märktes det dock att hon fattat att när mamma sagt hejdå å stängt dörren, då kommer hon inte tillbaka på läääänge. Så då fick jag en massa extra goa, ganska hårda, kramar innan hon tog fröken i handen å gick å lekte med de andra. Men inga gråtattacker som sagt. Känns jätteskönt för mig, iaf.. Å på fredagen ville hon inte alls följa med mig hem, fick locka å pocka å trilskas lite innan vi kom upp på cykeln. Så första veckan får ++++ i betyg.. ;P Därimot har vi kunnat märka att hon har fått annan/annorlunda/mera stimulans, för nattsömnen den här veckan har inte varit nåt å skryta med direkt.. Hon har vaknat många gånger, gråtit en del, men mest bara velat kramas lite. Å vart vaken ganska länge varje gång. Men det är väl lite separationsångest kombinerat med dagis å annat som orsakat det. Ingen större fara, egentligen. Hon har fått komma över å sova hos oss de sista timmarna istället, å det har funkat jättebra. (Förutom att ungen är megapigg på eftermiddagarna, när mammans energi börja sina.. men men..)

Nu sitter jag här med ett glas julmust å har precis klämt i mig två clementiner. Det är ju underbart nu när de goa clementinerna börjar komma i affärerna. Än så länge har jag bara hittat goa ute på Maxi, så vi åker dit typ varannan dag å handlar massor av clementiner. :D Jag är hooked on clementiner nu. Å julmust såklart. ;P
Vi ska, faktiskt, handla idag igen. Måste köpa lite lördagsmums, det är ju änna ett måste på lördagen.. Älskling å N har röstat å det blir pizza (eller "piiiza" som N säger) till middag idag.. Å imorrn tänkte vi slå till med tacos. Det var jättelängesen vi åt det, så vi kände att det var dags nu.. :)

Igår upptäckte jag alla orden som ploppar ur munnen på N oxå.. Haha, har inte tänkt på att hon inte kunde dom förut..
Kitty (från hellokitty) - Herregud - ramla - tappa - kom - snälla (snalle) - nyponsoppa (pypomsopp) - spela - sängen - Busen (Booosen) - Pissen - clementin (kmementii) - elefant - ko - tupp - häst - slänga - kasta - fisk - strumpa - knä - hatt - chips (mips) - min!

Så låter hon ju sååå härlig när hon säger "jösses!" eller "hoppsan!" när hon ramlar.. :)

Å nu kommer det ibland meningar när hon pratar, t.ex: "Nooa inte stå där" "Nooa inte klättra" "Mamma, mera mat" eller "Pappas viktiga papper" "Mamma! Tvätta händerna. Kladdigt."

Å det där med Min! har hon verkligen kommit på nu.. Det är nog från dagis hon snappat upp det.. Där är det ju lite konkurrens om leksakerna så att säga.. ;P
Funderar på om vi ska vara med på pysselkväll i slutet av månaden, på dagis.. Kan vara trevligt att träffa andra föräldrar å göra nåt kul ihop..

Näe, nu ska jag å N slappa lite i soffan. Dricka lite saft å julmust å kolla på Arga Snickaren.


Amelie

ARga snickaren är fan bra :D Haha.



Vad duktig hon är din lilla ängel =) Och vad skönt att det har gått så bra på dagis! Det är ju verkligen roligt! Hugo bryr sig inte ens om mig efter vi kommit fram så det är ju roligt att höra att du i alla fall får kramar av din sötnos ;)



PUBLICERAT: 2009-11-18, 04:30:44 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: