Till start




New look

2009-10-29 22:55:17

Ja, nu har T vart så snäll å grejjat lite med designen på bloggen igen.. :) Det är alltid lika spännande att se slutresultatet sen.. Jag är inte så kinkig med hur det blir, men T är jättejätteduktig. :D *gör reklam* Jag blir alltid jättenöjd! :) Tack på förhand föresten!
Ska väl till å hitta nån lite nyare bild på N att ha i headern oxå.. På den bilden är hon inte så gammal, mammas lilla knubbis. ;) Inga tänder hade hon nästan heller.. Nu har hon ju 16 stycken (varav minst 12 är vampyrtänder, jag lovar!) Kika gärna in här igen å läs om ett tag, då designen blir färdig. :)

Annars har vi haft fullt upp. I tisdags var vi på dagis (I know, det heter förskola, men det skiter jag i! Förskola är när man är 6 år å ska förberedas inför skolstart *enligt mig* Å dagis är när man är liten. Punkt slut.)
Det är ett jättemysigt dagis, med 14 barn (å fyra fröknar) på minsta avdelningen. Den som N ska gå på alltså.. Hon verkade trivas bra där, men ville helst ut å leka med de andra barnen ute.. Å sen höll vi på att inte få med henne hem. Haha. Hon tyckte det var sååå roligt där. :) Så det kommer bli toppenbra, kan inte tro annat. :D Vi ska börja med inskolning på tisdag nästa vecka. *spännande* Så jag har ju lite att göra i helgen.. Tvätta å märka kläder, packa iordning "dagisväskan" å så..
Å så hoppas jag att jag snart får min nya cykel. :) Vi har bytt in våra två "gamla men ocyklade" cyklar.. Eller ja.. Min cykel har allt rullat ganska många mil, men min käre sambos cykel har gjort sitt bästa för att rosta ihop, i stillhet.. ;) Men men.. Cykel-Inge tog emot dom, å lovade mig en ny fin "tantcykel" med korg å kjolskydd å alla tillbehören. Å en barnstol å en hjälm till Nova oxå. :) Det blev nog ett bra byte tror jag.. Så det ska bli till å cykla till dagis frampå.. :)

Idag har vi varit hos T & H & J å hälsat på. Blev där en bra stund.. Barnen lekte ganska snällt, inte alltför många tårar iaf.. Dom är så söta dom två. Idag tillochmed pussades dom. Frivilligt. Utan att N först brottat ner H på golvet eller så.. Gullungar! Bara stod där i H's säng båda två å kände för att pussas lite.. :) Å jag fick massamassa pussar å gos av H idag. Annars är jag mest bra å ha till att lyfta, bära å fylla på saft i muggar, enligt honom.. ;P Å så är dom så roliga när dom jagar varandra.. Oftast är det N som jagar H, men dom har så kul.. å riktigt tjuter av skratt.. :) Men idag var inte H på jage-humör riktigt, men han ställde upp å sprang några vändor för N.. Haha.

Nej, nu ska jag lägga mig å läsa lite.. Har ju köpt Dan Browns nya "Den förlorade symbolen" å är helt hooked. Den är verkligen spännande.. Läser tills jag somnar ifrån den, varje kväll i stort sett.. Ska bli spännande att se hur detta ska sluta.. :)

GodNatt!


Lite trött på morgonen


På väg till dagis för första gången


Maria och Nellie

jätte fint har T gjort din sida. Det där med dagis förresten. Jag säger själv dagis fast att jag jobbar i branchen. Men tycker som du det är dagis som gäller för oss med. Lättar för dom små och fatta ordet dagis med tycker jag.



PUBLICERAT: 2009-10-29, 23:36:47 | URL: http://.marnellas.blogg.se/
Therese & Hampus

Hoppas att de inte gjorde något att jag tog bort de gröna, tyckte själv att detta blev mycket snyggare : )



PUBLICERAT: 2009-10-30, 10:31:21 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Angelica

snyggt du fått det här =) assså, nu är det dagis som gäller.. vart skall hon gå? kram



PUBLICERAT: 2009-10-30, 19:30:23 | URL: http://muchlov.blogg.se/
Noomi

Ja fast Emilio e tvärtom faktiskt.. Han kissar MASSOR på natten o mindre på dagarna, asså jag tror itne jag byter mer än 1 kissblöja per dag på han.. för han bajsar ju lixom 3 ggr per dag så då blir de ju bara basjblöjor nästan.

Men han fick utslag o det kliade av UP&GO oxå, han ville bara ta av sig dem, plus att de inte sög upp ordentligt då.. o sen e de ju typ 20 blöjor mindre i det paketet för samma peng.. så de får bli vanliga 5:or =) O de har funkat kanon!



Vilken fin blogg du har!! Härligt till vintern :)



Massa kramar



PUBLICERAT: 2009-11-01, 13:22:24 | URL: http://familjenvalladares.blogg.se/
Amelie

Det blev änna välsigt höstmysigt på din sida! Jag har själv tänkt att göra en ny look till min sida fast lite närmare jul så det blir väldigt juligt. =) Får se hur och när det blir =)

Jag har ju det problemet att jag inte vet riktigt vad jag vill läsa. Eller ja, jag vill ju läsa till konditor men tyvärr har jag nästan accepterat att det skeppet har åkt... =( Så just nu funderar jag på lärare eller omvårdnad.... Får se vad hon säger imgn :D

Supertack för hjälpen med gardinerna. Men tyvärr så råkade vu ju ut för en olycka och vi kom fra mtill att gardininköp får vänta lite. :( puss



PUBLICERAT: 2009-11-01, 19:37:32 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: