Till start




Intervju

2009-09-17 22:33:24

Ja, i onsdags var jag ju på jobbintervju, igen. Det gällde jobbet som usk inom avancerad hemsjukvård den här gången. Verkade verkligen spännande, intressant å ja.. avancerat. Men men.. Gick ju vidare till "steg 2" å ska åka på besök hos familjen imorrn. Så nu börjar det bli lite nervöst faktiskt.. Men men. Det är ju bara att vara sitt allra bästa jag, å visa vad jag kan å jag satsar nog på ärligheten i första hand. Har ju noll erfarenhet av hemsjukvård, å särskilt inte nån avancerad sådan, men jag har ju utbildningen. Å det känns som att det är en vääldigt dålig idé att låta bättre än jag är, för om jag får jobbet sen, så lär dom ju genomskåda en ganska så snart.. :S Å den pinsamma situationen tänker jag inte hamna i. Får hålla tummarna att mina meriter, erfarenheter å utbildning räcker. Å så är det ju faktiskt så att det måste kännas bra. För mig oxå. Å det är väl lite det jag ska göra imorrn. Åka dit å känna efter, å så får dom känna efter lite oxå, å prata å se lite hur det känns. För det är ju väldigt mycket känsla det handlar om.. Men ni håller väl tummarna för att det här jobbet ska passa mig som handen i handsken..? Bra, då räknar jag med er.. :)

I övrig har jag å mammsen vart ute på lotten idag, å försökt börja hösta in där lite.. Gick inte så bra. Vi fick inte så mycket gjort. Såg den skadade katten (har sprungit runt på överby i någon vecka, med brutet ben.. :S Ingen har lyckats fånga den.. :( Stackars liten..) under grannarnas stuga. Så vi lockade ut den med lite goda kräftstjärtar, å såg att det var den stackars skadade katten. Så jag ringde länsstyrelsen som har hand om fallet, å dom skulle skicka dit polisen. Då var klockan runt ett i eftermiddags. Å vi fick order att inte mata den, för den måste vara hungrig när polisen kommer med en fälla. Jaha, okej. Då antog vi liksom att det kanske skulle komma nån rätt snart. Det gjorde det inte. De hade inte ens hört av sig när klockan var fyra.. Så då åkte vi hem. Katten hade tröttnat på oss, eftersom den inte fick nån mat, så han sprang iväg.. :S Stackars katten. Att ingen kunde kommit.. Polisen har, fortfarande, inte hört av sig till mig. Jag VET att dom har viktigare saker för sig än att jaga katter, men hade dom inte nån enstaka endaste liten praktikant eller vad som helst att avvara..? Dålig stil tycker jag, faktiskt. :S Den här katten lider faktiskt. Han satt å "grät" å ville så gärna ha mat å lite omtanke, men så vågade den ju inte komma fram till mig.. :( Usch usch.. Hoppas verkligen att den låter sig fångas av nån snart..

Ikväll har jag varit hos tant K å träffas C & E oxå. Alltid trevligt att träffa tjejjerna, även om det inte riktigt blir som man tänkt sig. Dåliga nyheter. :S Men men.. Vi hållar alla tummar för att det ska bli så bra som det bara går! Vi fick ventilerat lite å ätit lite choklad. ;)

Nu blir det sängen för min del..                GodNatt!



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: