Till start




Weakness wrapped in yellow paper

2010-04-29 10:38:06

Idag ska jag gå bredvid.. Igen. På stället där jag ska jobba i sommar.. Sommarjobb inom hemvården alltså.. Ska bli spännande å intressant å se hur det går till där.. Har ju aldrig varit inom hemvård förut, så.. Men idag är första gåbredviddagen iaf. 12.45-21.15 Tycker det låter långt, men är väl för att man jobbat mest 5-timmarspass hittills, å dessutom så vet jag ju att jag börjar 6.45 imorrn, å då verkar kvart över nio väldigt sent att sluta.. :S Men men.. Nära hem iaf..
Har gjort iordning en matlåda (rester från igår..) å ett päron, å en vattenflaska. Vet ju inte hur det blir idag, om jag ska cykla, åka bil, gå eller vara i innegruppen.. Så jag har förberett mig för regn för säkerhets skull.. Köpte nämligen ett par (mycket efterlängtade!) regnbyxor igår. :) Hittade billigt på MAXI, så jag fick ju slå till.. ;) Så nu kan det regna bäst det vill (fast helst inte..) för jag är redo! :P

Igår var det fullt upp.. N var hemma med mig, eftersom jag var ledig, å vi åkte på övningskörning med brorsan halva dagen.. :) Det gick så bra så. Han är dutti lillibrorsan. ;) Å vi tyckte att vi faktiskt var värda lite vardagslyx sådär på lill-lördagen så det blev både choklad (återkommer om den) å kinamat. :O Mumsigt värre. Det är alltså halva portionen från middagen igår, som blev en matlåda idag. Lyx idag igen, vad jag skämmer bort mig själv.. ;)
Å så var det chokladen ja.. Det är min nya svaghet. Min gamla svaghet för choklad i en ny variant. Vi hittade nämligen Marabou Polka..! :D Fantastiskt god!


*dreggel dreggel*

Oj. Nu spränger dom här borta.. Dom håller på att bygga den nya rondellen på 45:an, å tydligen måste de hålla på å spränga en massa.. Å skära i berget. Å påla ner en massa pålar i marken.. Ett jäkla väsen därifrån alltså..

Å så passade jag på att köpa en doppresent till P, som ska döpas på söndag, å en födelsedagspresent till N, å så köpte jag två saker till mig själv. En bok, å så Avatar-filmen. Så den såg vi igårkväll, å jag måste ju hålla med de allra flesta, att den var fantastiskt bra! Alla tummar upp för den! :D

Nä, nu ska jag hänga upp tvätten, å sen blir det lite slöande på soffan tills det är dags att trampa iväg till hemtjänsten.. :) Ha en bra dag alla!


Therese, Hampus & Pontus mamma

Åhh, köpte du den (chokladen) i affären här? fanns inte sist när jag skickade dit Jonas. Nu blir jag ju ännu mer sugen på att testa den....



Vill också se den filmen... Har inte kommit på boxen (hyr via den) : (



Är du ledig imorgonkväll?? Tänkte om du ville komma och mysa lite??



Kram



PUBLICERAT: 2010-04-29, 11:02:57 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Alla tummar upp för Avatar? Hur många har du? o.Ô Jag tyckte också att den var super och längtar tills tvåan kommer :P



Synd att du började så tidigt idag... Jag har ju haft fullt upp tills nu och nu börjar du ju om en kvart! Jaja en annan dag då.. Hur ser veckan (det lilla som är kvar) ut för dig?



VART KÖPTE DU DEN CHOKLADEN?! Ser ju himmelskt god ut! dreggel dreggel



PUBLICERAT: 2010-04-29, 12:36:36 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Skönt att vi prioriterar lika vad det gäller vad som är viktigast å läsa ^^

Och då förstår jag att du var tvungen att skriva alla tummar upp ;) Här hemma blev det också fyra av fyra faktiskt.

Jasg har ett klädparty på lördagen. Men visst är det din morgon på lördag? Om vi skulle ses en sväng innan det? För efter har jag för mig Stefan pratade om att ev. åka till stugan...

*Puss


Amelie

Hehe okey då jag VET inte, men åtminstånne är ingenting ändrat vad jag har upptäckt. :D



Men vi höres av i morgon och ser om vi kan ta en tripp till stan någon dag. ;) Låter som en plan :P


Noomi

Ja det var helt underbart att bara kunna åka iväg vi 2 (3), hehe :)

Det var verkligen jättelyckat o skönt!



Hehe nee har ändrat mig igen. Vi hämtade spjälsängen hemma hos mamma o pappa. Så får Emilio behålla sin tills han bestämmer sig för att klättra ur den. Eller tills vi köper juniorsäng helt enkelt.

I vilket fall så kommer han ju inte koppla ihop de med att bebisen tar "hans" säng då bebisen ändå har en annan spjälsäng. så de kommer ju funka oavsett :)



Åh haru börjat spara.. för att hälsa på oss?? du är la bra underbar.. jaa tänk om vi kunde få hitta på ngt i sommar, inte för ett par timmar utan udner några dagar.. kära nån va kul de skulle vara!



Jaa, att de ska uttalas ungefär som de står skrivet "liionäll"



hehe Celine ska uttalas som celine dion, allså "cälin" haha :)



Jaa får se vad de blir för namn, är ju bara spekulationer, för vi har ju verkligen INGA pojknamn..Lättare me flicknamn :)



Ja Lennox låter coolt, men tänker direkt på "annie lennox" hehe :)



Jaha okej, nee jag har inte kollat på den i verkligheten.. får väl ta o göra de kanske o se vad de säger om den. Om ngn sagt ngt omd et. för de låter ju onekligen inte så skönt. hur har de tänkt då lixom?



Hur gåre på jobbet o allt?



Massa kramar!!



PUBLICERAT: 2010-05-06, 21:30:08 | URL: http://familjenvalladares.blogg.se/
Angelica

Aaaa, lite komiskt var det, men jag tänkte är lika bra att slänga in fyra inlägg så slipper jag på ett tag =)



PUBLICERAT: 2010-05-07, 21:29:16 | URL: http://muchlov.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: