Till start




Kalas å jobb

2010-08-10 22:08:36

..det är det jag har pysslat med de sista dagarna.. I helgen var det först "Öppen Trädgård" ute på koloniområdet. Himla trevligt, med loppis, lotterier å billig fika. :) Jag vann massa på lotteri. Bl.a. tre blommor i blomsterlotteriet, varav en högvinst. (Nån fjärilsblomma-buske.. ehh.. minns inte vad den heter. Men en buske var det iaf. Typ syren..) å en "Afrikas Lilja" som nu står å luktar gott här hemma.. :) Å så en "ampelfackla". Har inte en blekaste aning om hur den ser ut, för just nu är det bara en massa gröna blad.. ;) Men om jag lyckas hålla liv i den så ska jag publicera en bild på blommorna sen, I promise. ;) Busken fick mammsen behålla å plantera på lotten.
Sen vann vi en massa småvinster, bl.a. ett fempack strumpor, två småtavlor, duschcreme, ett par örhängen, ett presentkort på Ostbiten, en ljuslykta, en slips, en t-shirt, en badboll, å en del mer som jag inte kan minnas just nu.. :)

Sen efter det åkte jag upp till Dal. T & N hade redan åkt upp kvällen före.. Vi gick till skogen å plockade blåbär. Å på söndagen blev det lite kalasande, med T's släkt där i stugan. A, S & H dök oxå upp å firade lite.. Vi åt massa mat å paj å tårta å hade trevligt. :)
Sen har jag jobbat både igår å idag, i utegruppen. Har vart tufft, eftersom jag inte är så van ute än, har ju istortsett bara jobbat i innegruppen (servicehuset) men det har allt gått bra. Igår blev vi lite blöta i regnet, men idag har det ju vart uppehåll som tur var.. :)

När jag kom hem slängde vi ihop en tårta å städade lite, å sen trillade mammsen å brorsan ("mommo" & "bloblo" (morbror alltså..) *haha*) å N's farfar å hans "tantvän" in på lite mera kalasande.

Å nu är jag typ jättetrött, å borde gå å lägga mig. Slänger ett öga på TVn imellanåt, det är ScoobyDoo, haha.. Men jag orkar nog inte kolla en hel film ikväll.. *gäääsp*

Näe, nu krånglar internetet, så bilder får bli en annan dag.. Håll ut! ;)
Godnatt!



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: