Till start




Lite gnäll & några bilder..

2010-08-11 13:52:44


Plockar blåbär

Jag förstår mig inte riktigt på mitt barn ibland.. Hon gillar inte jordgubbar, smultron eller hallon. Inte tomater eller vindruvor eller vinbär eller krusbär. Å inte blåbär heller.. (?) Sånt som vi äter massor av här hemma. (Förutom tomater, för det är jag allergisk mot) Alla andra barn gillar bär å sånt, men inte N. Tror att hon på ren envishet avstår bara för att vi säger att hon borde smaka å att det är gott. Hon är verkligen envis alltså. Ibland sliter jag nästan mitt hår här hemma känns det som. Å om det hade varit så att man vet att hon inte förstår bättre, så hade man ju haft förståelse. Men hon VET så väl vad hon får å inte får göra. Å när man säger att så får du inte göra, t.ex. "Du får inte sparka mot katten" så får man till svar "Joho. Jag ville det." eller det allt vanligare "Jag måste det" som jag inte har en aning om vart det kommer ifrån. (?) Hon frestar på mina nerver imellanåt.
(Måste få gnälla lite, jag vet ju att det är en fas å att den kommer gå över, men ändååå..)
För att komma tillbaka till blåbärsplockningen, bort från det här sidospåret, så försökte jag få henne att smaka på blåbären, men då fick jag till svar
"Nej mamma, jag vill inte smaka. Tycker inte om blåbär. Lägg dom i hinken nu!"
Jaha liksom.. Brukar det inte vara föräldrarna som tjatar på barnen att stoppa bären i hinken istället för att äta upp dom? Nåja, vi fick ihop en hink med bär iaf som vi använde till tårtan dagen efter. (Som N inte heller åt av, för hon gillar inte tårta heller. Bara grädden, men den var det ju blåbär i, så hon avstod den oxå..)


N & farmor
N fick sitta i båten medan farmor öste. :)


N & H
N har sin nya fina klänning som tant A har gjort till henne.. :)


Tårtan
Älskling gjorde hela tårtan själv, å dekorerade den med ett självporträtt.. ;)


Nåt som N inte tackar nej till iaf.. Vattenmelooon..! :)

Nu ligger hon å vilar, å jag funderar på vad som gjort att all världens lastbilschaufförer känner att de bara måste komma till vändzoonen utanför hennes sovrumsfönster å backa omkring med sina jävla backsirener?? *morr* Tredje lastbilen på 45 minuter nu. Å hon vaknar ju varje gång... :S Har precis vart inne å fått henne att somna om. Igen. Men hon vaknar nog strax, för nu kommer nästa.. :(
När hon vilar klart (alternativt inte kan somna om igen) ska vi nog gå en promenad med T & hennes grabbar.
Sen ska vi födlesedagsfika lite senare med hela familjen L..

Såklart vaknade hon precis när jag satte sista punkten.. Suck. Men men.. Vi får helt enkelt nöja oss med ca en halvtimmes vila idag. Nu har vi hunnit äta lite makaroner å korvbollar, å snart ska vi göra oss iordning för at gå till affären.

(Det här inlägget har tagit ungefär 3 timmar att skriva, ibland är det inte meningen att man ska bli färdig.. suck.)


Amelie

Ja det är klart att man får klaga! Och det är så irriterande när alla äldra bera suckar och säger "välkommen till trotsåldern" eller "men det är ju bara en fas som kommer att gå över". DET VET JAG VÄL! Haha det är ju bara så att ibland behöver man klaga FAST än det bara är en fas som kommer att gå över. :D



Jo vi har u sagt det i alla fall, att vi ska gå. Men om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte om vi kommer ha råd att betala så mycket pengar för att gå på fredagskvällen.. undra om det är då de börjar eller om första sittningen är på fredagslunchen. Det var ju billigare att gå då... Men jag vet inte...



Ja! Skicka ut karlarna bara! Iväg på träning med dom! :D Och ta gärna med barnen ;)



PUBLICERAT: 2010-08-11, 22:34:24 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese - Hampus & Pontus mamma

Man måste pusta och flämta för att komma framåt ; P

Hoppas bara att de inte var sista gången : ) Vore super kul om du hade möjliget/lusten att följa med någon mer gång. Kan ju kasnke ta det någon eftermiddag så kan karlarna ha barnen ; )



Kram : )



PUBLICERAT: 2010-08-18, 18:13:39 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Haha du vill liksom inte se hur det ser ut här uppe nu för tiden XD Men jag stålsatte mig och stog och diskade och faktiskt så orkade jag med att plocka bort allt ifrån alla bänkar i köket och även städa i hallen. Så jag blev riktigt nöjd med min insats i alla fall. =) Men tack för erbjudandet vännen!



PUBLICERAT: 2010-08-19, 21:45:32 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: