Till start




Kvälls-sysslor

2010-12-09 09:30:14

Igår var det min ENDA lediga dag den här veckan, å jag var tvungen att gå på ett handledningstillfälle på jobbet. Kul. Inte. Tur för alla att jag får använda den tiden i tidbanken till nåt kul, nämligen julfesten på jobbet. Den är på en kväll då jag jobbar, så då kan jag kvitta ut tiden. Handledningen var kanske inte helt bortkastad, men kände inte som att vi kom fram till nåt nytt. Eller nåt bra. :S Kanske vi hinner längre nästa gång..

Sen tog jag med mig min kära workmate T å drog iväg till Tygladan i Vänersborg. :) Hittade faktiskt nya julgardiner till N's rum, å en julklapp till hennes farfar, å så sånna där snabbfållningsstrykningsband. Nivet.. Sånna man stryker fast/upp fållar med. (Är inte så bevandrad inom hela textilindustrin, men ni fattar nog..) Så jag ägnade hela kvällen åt att stryka å stryka å stryka. Fick hängt upp N's gardiner, å fick ordnat vardagsrumsgardinerna, som har haft en tillfällig lösning i tre år nu. Men nu är dom fållade å fina. :)

Idag ska vi kanske försöka ta oss ut en sväng i snön. Kanske. Får se hur min rygg verkar om en stund. Har precis knarkat lite tagit en värktablett. Vill ju inte få ryggskott eller skitont i ryggen när man ska jobba hela kvällen.. :S

Men nu först ska vi busa lite, å sen plocka leksaker på N's rum. Det behövs.

Måste verkligen rensa ut lite därinne, hon har waaaaay förmånga leksaker. Fattar inte vart allt kommer ifrån (?) *har ju en liten misstanke att en viss mommo är lite skyldig* ;P

Näe, nu vill N päääla lite, så då får vi väl göra det. :)


Amelie

Jag vet vad du menar för band. ;) Vad roligt! Och skönt att du hittade någonting! Hade de mycket fint? Jag vill se bilder på gardinerna! :D


Amelie

Haha då ska jag komma å glo på gardinerna någon dag. :P

Hur jobbar du i veckan som kommer? Tänkte om vi skulle ta en playdate någon dag? Förutom måndag då jag går em så går jag bara till 12 alla dagar. :P



Ja du med vännen! Vi får helt enkelt bunkra upp med en massa "pigga på dig"-mat (choklad med andra ord... :P) någon kväll med lite VD tycker jag. Eller bara vanligt tjöt. ;) Puss



PUBLICERAT: 2010-12-11, 23:14:30 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese - Hampus & Pontus mamma

Nja, de är väll ingen som direkt sägar något (eller vågar). Det är en vis blick man får när man sägar hur gammla barnen är eller att ja, du har ju vart hemma länge.

Varför skall de vara så självklart att det är mamma som är hemma?? Varför skall mamman vara hemma tills dess att ungarna flyttar hemifrån (känns så ibland)...



Sedan var de väll lite för min egen skull också. Bara få knopat ner det så att säga ; )



PUBLICERAT: 2010-12-12, 10:08:58 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Therese - Hampus & Pontus mamma

Vi har också frågat oss vart alla leksaker kommer ifrån?? haha otroligt vad mycket grejer de har...



PUBLICERAT: 2010-12-12, 10:09:51 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Haha ^^ Men sen så läser jag ju inte din blogg för att det är "lätt" utan för att jag är intresserad. :P <3



PUBLICERAT: 2010-12-15, 22:01:35 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: