Till start




Snacka om dålig dag.. :(

2010-02-09 12:51:33

[Varning för gnäll]

Usch, snacka om att jag har en dålig dag.. :S

Först när jag vaknade kände jag min ovanlig utvilad å på gång.. Laddad liksom. Det tog slut rätt snabbt. Kom på att jag skulle till tandläkaren idag. Inget roligt, men men.. Det överlever man ju.. Men så gick jag ut i köket å fick nästa slag.. Det rinner ut vatten underifrån frysen.. Den är trasig.. Helt varm inuti. :S Snabbt rädda det som räddas kan, å ut med det på balkongen (tack för minusgraderna, för en gångs skull..). Sen försökte jag få hit nån som kunde passa N lite tidigare, så jag kunde springa över med frysvarorna till frysen i mammas förråd. Till slut kom L lite tidigare än bestämt från början, så jag kunde få in maten i en frys igen. Vi får se sen hur mycket som klarade sig..
Suck suck suck. Så idag är det ingen bra dag känner jag.
Å som pricken över i:et så har jag två hål i tänderna, varav ett i en visdomstand som är på väg upp. Å en inflammation i tandköttet runt den, såklart. Å så hittade hon lite tandsten. Som hon skulle gräva bort. Hon glömde bara nämna att den satt tre kilometer nedanför tanden, djupt nere i tandköttet.. (!!!) Snacka om plågsamt..! *ajajaj* Fick tvätta bort blod från ansiktet när hon var färdig med sin utgrävning.. :S Men nu är jag tandstensfri, å inom en vecka (förhoppningsvis) inflammationsfri, å då blir det ett återbesök för att laga ett hål. Så får vi se vad vi ska göra med den förbaskade visdomstanden.
Varför heter dom så föresten? Den enda visdomen jag fått av dem är kunskapen om hur ont de gör när de kommer upp, hur ont det gör när man får hål i dem, hur ont det gör att få inflammationer å hur ont det gör att dra ut dom. Å hur man får plågas efteråt med ett stort hål längst in i tandraden där det fastnar diverse mat å sånt.. :S

Nu har jag nog fått gnällt av mig det mesta.. Nu väntar jag på att tiden ska gå så jag får äta igen. Fick ät å drickförbud i två timmar.. :( *hungrig* Å sen ska vi väl invänta pappsens hemkomst, så vi får diskutera hur vi ska ha råd att köpa en ny frys.. :S

Åååhh, varför gick jag upp imorses överhuvudtaget???



Lägger in en bild från igårkväll. Detta trodde jag ju aldrig att jag skulle få se.. Min älskling som sitter å räknar ekvationsmatte..! Hejja hejja!
Han är så duktig! :)



Å här är en bild som ganska bra beskriver vad N såg mamma göra mestadelen av dagen igår..
Kan ni gissa?

(Kan ju aldrig varit så att jag tvättade fyra maskiner tvätt å hängde upp..?)
Hon är så duktig å gör som mamma.. Fast mamma använde torkstället istället för trappstegarna..

Näe, nu får jag gå å göra nåt vettigt.. Kan inte sitta här hela dagen..


Amelie

Haha jag tror då inte att du hängde tvätt på torkställningen. Jag tror att du hängde den på stegen men tycker att det det låter bättre att säga så ;)

Haha sötunge!



Och Hejja hejja Tommy!



PUBLICERAT: 2010-02-09, 20:31:54 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Men Nova får ju plats med allting man kan behöva. Ett par byxor och en tröja. Det finns ju tom ledig plats för strumpor om de skulle behövas tvättas också. =)



Haha tackar. Jag funderar på om det blev för "stjärnigt".. Men jag har inte bestämt mig än ;) Puss



PUBLICERAT: 2010-02-10, 14:00:49 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha jo att det är en traktor det bet jag med, jag hade först tänk å beskriva den att om man trycker på en ko så råmar den å trycker man på gubben så sjunger den. Trycker man på "skorstenen" då åker den frammåt å det hatar Hugo så han skriker i förtvivlan och håller fast traktorn. Men jag orkade inte skriva allt det så det blev bara en konstig leksak ;)

Haha. Ja de är lite skumma de ögonen kan jag hålla med dig om :P



PUBLICERAT: 2010-02-11, 10:06:39 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Noomi

Hehe ett sent tack, för att Oscar fick jobbet =) haha!



hur gåre me frysen o tänderna???



kramar



PUBLICERAT: 2010-02-11, 13:12:18 | URL: http://familjenvalladares.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: