Till start




Mera fika..

2010-01-20 19:55:24

Ja, idag har våra kära grannar A&H varit här på eftermiddagen å lekt å busat å fikat. :D Himla trevligt, å barnen var lugna å goa (nästan hela tiden iaf..) N är liite lite ovillig (läs:massor mycket) att låna ut mamma eller pappa till andra barn.. Så hon blev lite hysterisk ett par gånger.. Men men.. Det gick fort över.. Å så fick H INTE dricka ur den rosa muggen, för han hade faktiskt den gröna från början! Hon är sån, att det ska bestämmas från början vilken färg vem ska ha, å sen måste man hålla sig till det.. Å H "bröt reglerna", å min käre sambo var inte snabb nog med att göra ny saft.. Haha.. Kalabalik. Men det löste sig.. Det blev kanske lite för mycket socker i blodomloppena där en stund.. Haha.. ;) Men dumma jag glömde ju bort att ta kort, som vanligt.. :S

Men nu kommer nog barnen sova gott inatt iaf.. ;)

Å vi spikade filmkväll på lördag. Najjs.. Lite äta-gott-glo-på-film-å-tjöta-halva-natten.. Kan jag behöva. :)

Idag var jag även ute å kikade lite efter presenter till alla nyfödingar som ska komma inom den ganska nära framtiden.. Hittade massa skoj. :) Kommer bli svårt att bestämma sig..
Träffade på en gammal klasskompis från Komvux oxå.. Var ju inte igår vi träffades.. Bra att scannersarna på Maxi var ur funktion, så vi fick stå länge å köa, så hade vi tid att prata lite.. ;)
Fyndade ett grå/rosa set till N inne på Maxi av alla ställen faktiskt.. Duger gott till att ha på dagis. :) Långärmad t-shirt å mjukisbrallor var det.
Å så fick jag handlat lite surprise-grejjer till "familjen långt-borta-som-vi-saknar-massor".. ;) Ska skickas på posten någon dag..

Men nu går vi ju bara å väntar på att T & J's lilla pyre ska komma.. Anyday now.. :) Jag längtar nog nästan lika mycket som dom.. ;) Haha.. En liten bäbis. Å en stolt storebror då oxå, förstås..

Å så måste jag ju berätta vad N lärt sig att säga. Haha.. Hon hänger med i samhället å kikar på nyheterna med mamma.. Å man förstår vad dom tjötar mycket om på nyheterna, när N tillochmed lär sig att säga det. Nu kan hon nämligen säga: SAAB. Till pappas stooora glädje. Haha.. Så han var ju snabb med att lära henne "Saab turbo" å "aero" å "volvo är traktor". Haha.. Biltok. ;) Han har ju försökt få mig att gå med på att köpa ett blåställ till N, så att hon kan vara med pappa å greja med bilen, men jag har inte riktigt gått med på det än. Men nu får det väl snart bli ett, om det ska fortsätta såhär.. Idag när jag hämtade henne på dagis sa hon "Mamma å Nooa åka saab. Nooas saab." Så nu får jag väl ge efter.. Haha.. ;) Vi får se..

Nu ska jag göra lite nytta här hemma å städa upp lite..


Therese & Hampus

Ja, hoppas verkligen att de skall komma igång nu... Bebis!!



PUBLICERAT: 2010-01-20, 21:06:02 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Tycker absolut att Nova ska få ett blåställ å meka med bilen! står på Tommys sida ;)



PUBLICERAT: 2010-01-29, 22:49:07 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: