Till start




Renoveringskaos - igen

2010-01-25 13:56:12

Ja, här händer det grejer.. Igår eftermiddag var vi så effektiva att vi fick vält ett par väggar här hemma, å rivit tapeter i hela hallen.. :) Det ska bli fint där oxå nu.



(bilderna säger kanske inte så mycket för er som inte vet hur det såg ut innan, men..)

Så idag var vi runt till de olika färg/tapet/golv-butikerna här i stan å kikade runt..
Detta är vad jag roar mig med nu medan N sover middag:
Det där med att välja är inte riktigt min grej..

Men jag gör mitt bästa. Har samlat på mig lite broschyrer idag.. Nu är det golv till köket och hallen som ska beslutas om.. Å sen ska vi räkna ut hur många tapetrullar vi behöver.. Vi har ett någorlunda hum om vad vi ska ha för tapeter iaf. Det är skönt. Kommer inte att uppskatta många mera timmar bläddrandes i tapetprover-böcker.. :S Jag HATAR att välja. Men men.. Det blir nog bra.. ;)

Åh, har ju glömt att gratulera brorsan här i bloggen.. GRATTIS brorsan/morbror på födelsedagen i efterskott (fyllde i lördags ju..) Så i lördags var det lite kalas för honom hemma hos mamma.. Det var trevligt. :) Å han blev nog nöjd med sin present, en handkontrolladdare till ps3-kontrollerna.. Eller hur brorsan? (Som att han skulle våga klaga liksom.. Syrran väljer ALLTID de bästa presenterna.. Haha..)

Morbror å N i paketöppnartagen.. ;)

Å eftersom brorsan firade sin birthday med en fest hemma, så passade vi en av deras jyckar över natten. Eller rättare sagt, T & N passade honom, jag var ju på tjejkväll hos A. ;) Å det var megatrevligt. Vi hann inte med nån film, för vi hade så mycket att prata om.. Haha.. :) Blev ganska sent, å slutade med att A fick slänga ut mig. Haha.. Fastnar man i ett samtalsämne så är det svårt att sluta.. ;) Men det var iaf en trevlig kväll. Å när jag kom hem så blev jag utskälld. Av "Maskia" som N kallar honom.. Haha.. Han gillar inte när man smyger omkring, å jag försökte ju faktiskt att inte väcka hela huset. Misslyckades fatalt, eftersom han är värsta vakthunden. ;)

N å "Maskia" tigger godis
(aka: knäckebröd)
"Det funkar ju för hunden liksom.." tänkte N.. ;)

Nu blir det mer katalogbläddrande å en kopp kaffe, för N vaknar nog om en liten stund.. Då blir det middagsmatlagning till oss två. Sen kommer nog L å grejjar lite i hallen i eftermiddag/kväll.. Vi har fullt upp.. ;)



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: