Till start




Söndagstur

2010-07-25 22:09:37


Imse vimse spindel

Idag fick jag sovmorgon. Men jag vaknade ju när älsklingarna gick upp, å spenderade sedan en å en halv timme i sängen.. :) Läste ut ännu en Isfolketbok. Tror det var nr 24 (av 47).. Så har ju några kvar.. ;)
Sen fick jag äntligen fart på gubben här hemma, så vi kom iväg på en liten roadtrip upp på dal. Stannade till på Bloms, men där fanns inget, så vi drog till Rasta i Brålanda å käkade middag istället. ;)
Sen åkte vi runt å kikade lite å sen hem å börja röjja. Tog tag i röran som var inne i vårt sovrum, så nu kan man faktiskt se golvet (!) igen.. Haha.. Men så kom ju Fammo å L mitt i allt, å farmor är ju ganska ivrig till att röja å plocka å sortera. Så nu ser det nästan värre ut än innan.. :S Men men.. Blir ju bra sen när det är klart..
Har iaf fått plockat ihop lite grejjer som N behöver till "nya dagis" imorrn.. Det är ju ett annat dagis som gäller nu i två veckor för henne.. "Bollebollen" heter det tydligen.. ;) (Ollonborren, men det är lite svårt att uttala.. ;P)

I lördags var vi ute på lotten hela dagen. Plockade 5 kg röda vinbär från busken, som nu ligger i frysen. :) Förutom ca 1 liter som jag så generöst gav till A.. ;P Räknar med en god pajj nu snart då.. ;)

Nu ska jag gå å vika lite mera, så jag kan gå å lägga mig sen.. Har en tuff arbetsvecka framför mig.. :S Så behöver sova ordentligt så jag orkar.. Men då förutsätts ju att sängen inte är överröst av sängkläder å gardiner som måste vikas.. :S


Amelie

Haha jag hatar när det blir så! När man måste ställa sig å GÖRA SAKER innan man går å lägger sig. suck Men men så blir det ibland.



Klart att du ska få en paj! Den är strax klar ;) Ska bara börja med den först XD



PUBLICERAT: 2010-07-26, 06:05:20 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: