Till start




Värmebölja..

2010-07-12 14:44:58

Ja, nu är det ju varmt ute iaf, det kan man ju inte förneka.. Här hos oss är det 29 grader i skuggan (!!!).. *uh!*

Har vart dåligt med bloggande det sista, men vi har tagit varje tillfälle att hitta på saker, å när man kommit hem om kvällarna så har det varit dusch, å sen hoppisäng för jobb nästa dag.. Så det har vart full rulle.. Havets Hus i Lysekil en dag, med mormor, å så har vi vart på lotten (sommarfest å medlemsmöte, å tipspromenad som mormor vann.. :P ) Vi har vart å badat på Gaddis, å en sväng till Torp med T & grabbarna.. :) Å så takläggning hos farfar. Så det har vart fullt upp, eftersom jag dessutom jobbat, OCH hoppat in extra tillåmed..

Å igår regnade det ju från å till hela dagen, men det blev städning å sånt istället då.. Hade lite planer, men det var så jäkla kvalmigt å klibbigt väder, så vi höll oss inne.. Det tackade mitt huvudvärkiga huvud för.. Får alltid huvudvärk när det är sånt här tryckande väder.. :S Idag är det lite bättre..

Näe, nu har jag babblat på om vad vi har haft för oss, får väl bjuda på några bilder oxå..




Havets Hus


"Mamma, ta kort min nya segelbåt!"


Badat i vattenspridaren

På Torp fick N smak för att gå på "riktig toa" fast en mindre barnmodell.. Lilla toan kallar hon den..
Så nu vill hon inte gå på "Dumma pottan!" (Tack så heeemskt mycket, Max Potta-boken. *hmpf*) så då köpte vi en minitoasits till henne, så får hon gå på lilla toan hemma oxå.. :)
Alla nöjda, alla glada. ;)


"Jag stor tjej, kissa på lilla toan"

Nu blir det mer jordgubbar å vattenmelon för min del. Älsklingarna har åkt till gamlamommo å gamlamoffa i Åsaka, så jag har det tyst å lugnt hemma.. ;) Passar på att njuta lite för mig själv..
Ska nog tillochmed ta å ringa till tant K oxå.. :)


Therese - Hampus & Pontus mamma

Det är ju kanon att hon gillar toan : D (Är ju stora barn vi har nu ; )

(var är sittsen köpt?)



Får ta och hitta på något annat kuligt någon ledig dag, kanske ta och åka och bada??



Kram



PUBLICERAT: 2010-07-12, 15:46:16 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Tant K

Det samtalet tackar vi för.. :)


Amelie

Vad roligt att hon går på toaletten! <3 Stora tjejen nu ju! Ja ni har hunit med en hel del. Varje gång jag pratat med dig så är du på språng någonstans. Förutom igår då jag sprang när regnet kom XD Puss på er.



PUBLICERAT: 2010-07-12, 17:01:36 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Ja men härregud jag vet ju också att du har haft ganska fullt upp. Det var inte alls dig jag syftade på. Lite mer typ Stefans pappa som alltid klagar på att jag aldrig uppdaterar men han gör de ju inget roligare liksom. Och Linda, som jag kommenterar ganska ofta; eller Nathalie som klagade på att hon fick så dåligt med kommentarer och jag har kommenerat men får fortfarande inget tillbaka. Nej, Sånt är bara tråkigt!



Det är svårt att pottträna ute. Spec eftersom stefans mormor och mamma är fsat bestämda att man får kissa ute. suck Vad fan ska man göra?!



Föresten så är det en väldigt söt bikini! <3 glömde säga det tidigare. =)



PUBLICERAT: 2010-07-12, 20:21:20 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Jo jag vet vad du menar. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att man sätter på bikini på så små tjejer för.. de har ändå inget att visa upp mer än hugo liksom. Men bikinin var fin i alla fall. Men jag tycker absolut att du gör rätt i att ha underdelen eller baddräkt.





PUBLICERAT: 2010-07-14, 16:37:35 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Ja varför inte. Det gör vi väl gärna! Jag ska ut en sväng med Camilla på lördagen men jag tror inte att det blir sent. Jag dricker ju inget för jag ska köra så... :P Men ändå.

Jag håller med dig helt och hållet. Jag har väldigt svårt för mycket av kläderna på barnavdelningen också faktiskt som så tydligt är inriktade på att "göra barnen mer vuxna". Jag gillar det inte. Barn ska vara barn utan en massa urringningar eller skärningar under brösten. suck

Ja boken var bra! Jag läste ut halva inatt. :P Det är ovanligt för att vara mig. Men tyvärr så kommer jag jobba uppe i huset inatt så jag måste sitta och lyssna på alla tanternas ointressanta babbel istället för att läsa. Men det går nog. Sista natten nu =) Sen är det fyra veckor dag.



PUBLICERAT: 2010-07-15, 17:39:55 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: