Till start




2 - årskalas x 2

2010-06-01 22:13:50

Ja, vi har ju haft flera kalas för skruttan.. Men på morgonen den 24:e gick vi in å sjöng för henne, å hon fick öppna några paket. Det tyckte hon var jätteroligt. :) Sen hade vi ett kalas för släkten på tisdagen, å ett för vänner med familjer på lördagen. :) Jättefina presenter fick hon av alla! Favoriten var ju tant Kims, det har inte gått att undgå. En dockvagn, med Hello Kitty på. N älskar den. Grannarna är lite mindre förtjusta tror jag, men dom struntar vi i. :) På andra plats hamnade skottkärran. Den har vi använt idag ute på lotten å kört en massa jord å sånt i. N tycker det är så roligt att kunna hjälpa till å göra själv. :)

Nu ska jag gå ut å plantera några blommor som jag inhandlade idag.. Så ni får nöja er med bilder.. ;P






"Jag fyller födelseda idag!" var en ständigt återkommande kommentar den här veckan. :)
"Jag är tummetott-å-slickepott-gammal nu.." är ett exempel på att man måste tänkte ett steg längre innan man försöker vara pedagogisk med vår dotter. Haha.. Allra sötaste. ♥

Nu ska jag plantera! ;)


Amelie

ALDRIG MER HEMMAGJORDA KÅLDOLMAR!

(Och om jag nu skulle göra det igen... Så ska jag förbereda dem dagen innan! Eller börja göra dom typ efter frukost ellet någonting...)



Vad söt hon är lilla skruttan! Vilken fin blus hon hade på sig! Den vita... Jättesöt!



Ja Hugo vägrade ge mig en lugn stund. "Mamma gunga... gunga mamma! Gunga! Mamma.... Gunga mamma..." ^^



PUBLICERAT: 2010-06-02, 18:28:26 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha det var Stefan jag pratade om. :P Jag var så ARG! Haha. Men nu har vi pratat ut det så det är lugnt. :P Ska du jobba imgn fm? Puss



PUBLICERAT: 2010-06-04, 21:35:54 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha jo då jag vet var du menar, jag är väl likadan. Och det är därför inlägget blev så långt :P

Jo men det är jättebra att de tar upp likheter och olikheter redan på dagis. Men det ska ju vara just så med, likheter OCH OLIKHETER. Och det är där jag tycker att jämnställdheten brister. Man ska självklart se alla barnen som BARN och inte som pojkar och flickor, men som jag sa får man ju heller inte glömma att det ÄR pojkar och flickor. De är olika. De har ett olika sätt att tänka och agera och det är inte bara någonting som vi föräldrar lär ut. Jag menar kolla på Nova och Hugo. De är ju hur olika som hellst i sättet och jag menar inte att Hugo är killig och Nova tjejig (det är nog snarare tvärt om XD), men de tänker olika, gör saker olika, ser saker på olika sätt. Barn är alltid barn men man får inte glömma bort att det är två olika kön och massa olika individer. Nu för tiden är alla så ivriga att bara trycka in dem i det där "alla är barn"-facket...



PUBLICERAT: 2010-06-06, 05:53:30 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Yupp bara så där är det klart. Tänkte jag skulle skicka dig ett sms igår... men jag hann/orkade inte. :P Så jag gör väl det idag då XD Puss



PUBLICERAT: 2010-06-06, 06:01:18 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha ja precis. Man måste ju ha lite gott på en måndag liksom! :D Haha Men i alla fall så blev det inga pannkakor. Det blev en baconpaj i stället. MEn det var gott det med :D



PUBLICERAT: 2010-06-08, 10:29:43 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Jag tror fan att det är så! Jag har nog näsan för nära munn ^^



PUBLICERAT: 2010-06-08, 22:59:53 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: