Till start




Glad Midsommar!

2010-06-26 10:29:22

Vi åkte till mommo på lotten på förmiddagen för att vara med å klä midsommarstången där. Det var inte så lätt att hitta blommor dock.. :S Men det blev allt en granner stång till slut.. :)
Sen grillade vi lite å käkade, å väntade in brorsan som skulle dyka upp efter en stund.. N passade på att sova sin tupplur i vagnen för en gångs skull.. Vi slogs med partytältet å fick till slut upp det. Då ångrade vi oss å valde att sätta upp det andra tältet istället.. Haha.. Men det blev mycket bättre med det blåvita, sexkantiga faktiskt.. Matchade lite bättre.
Å vi hade sånt finfint väder hela dagen! Så fint så jag tillochmed hann bränna mig.. :S Det är väl första midsommaraftonen nånsin där jag lyckats bränna mig. Om man jämför med förra året då vi satt i partytältet med vinterjackorna på å lyssnade på regnet.. :S Så en klar förbättring, absolut! Sen högg vi in på silltårtan som jag gjort. :) Den blev faktiskt jättebra. Första gången jag gjorde den, så den var ett experiment.
Sen grillade vi lite mera å åt sill å potatis å sånt där midsommrigt tillsammans med brorsan. :) Men då fick vi sätta upp väggar på tältet, för det började blåsa upp, å de mörka molnen såg hotfulla ut. Dessutom åkte jackorna på å filtarna fram. Än har det inte blivit några ljumna sommarkvällar inte.. *brr..* 
Å sen högg vi in på älsklings cheesecake som han gjorde kvällen innan.
Å den var supergod! :D Oxå den ett första-gången-experiment. Ett väldigt lyckat sådant. :)

Sen upptäckte vi vad klockan var å det blev hemgång. Men en himla lugn å trevlig midsommar alltså, för oss. :D

Jag har en hel hög med bilder, så jag ska försöka välja ut några godbitar åt er.. ;)







Silltårta


Sen åkte jackorna på..


Skatorna spejar mot de mörka molnen..




Hoppas att ni oxå haft en bra midsommarafton!

..och god fortsättning!




SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: