Till start




Ny design..!

2010-06-22 20:11:14

När jag å mamma var på IKEA, insåg vi ganska snabbt att det var samma dag som kronprinsessan skulle få sin prins. Det serverades nämligen bröllopsmeny i restaurangen.. :) Det var vi ju tvungna att testa, så två bröllopsmenyer tack! Det var sparris med kräftor å hollandaise-sås till förrätt, lammkött å örtpotatis med rotfrukter och rödvinssky till huvudrätt, och en jordgubbsbakelse till efterrätt. Dessutom bjöd de på bröllopsprinsessbakelser till alla besökare! Mycket mumsigt. Kunde inte hålla mig från att fotografera denna minnesvärda och historiska måltid, dessutom var det ju samma som alla kungligheterna proppade i sig på V&D´s rehersal-dinner.. Om än säkerligen lite väl förenklat å a´la IKEA liksom.. Men det dög gott åt oss vanliga dödliga. ;) Jättegott var det!



Sen var vi verkligen redo för lite seriös shopping. Blev nya ramar (om än inte den jag var ute efter, så det får bli nån mer tur ner till Gbg nåndag.. Öppnar det inte i Uddevalla snart, så man slipper åka så långt??!) å två stolar till N's rum, två tavellister å tre korgar för N's alla leksaker. :)

Sen tittade vi på bröllop. Halva natten. Men en sådan historisk händelse vill man ju inte missa liksom..

Jag har jobbat oxå. 2 dagar nu. Å det känns fortfarande lite förvirrat å så, men ändå bra. Jag har hunnit med allt å fått gjort det jag ska. :) Måste bara lära mig att tagga ner med tidsplanen. Är lite väl fixerad vid den imellanåt känner jag, men det är väl sånt som försvinner med tiden.. Får hela tiden påminna mig själv att det inte gör så mycket om det går två minuter över beräknad tid liksom.. Men jag trivs. Faktiskt. Trots att det är såpass annorlunda, så har det gått bra. :)

I övrigt har vi inte hunnit med så mycket mer än att gräva lite på lotten å vara hemma. Å idag åkte N å pappsen för att handla lite mjölk å sånt, å så kom dom hem med jättefina kläder som de valt ut tillsammans. :) Nya leggings å en KalleAnka-t-shirt som N redan ääälskar. :) När de kom hem lät det såhär: "Maaaamma! Vi har handlat! Mjölk å böljor å nya kläder! Jag har betalat en Kalle Anka tröja!" Å så fick hon så stolt visa upp sina nya kläder, å så visade hon mig ett par mörklila leggings å ett par rosa. Å jag Oooh-ade å Aaah-ade som mammor ska göra, men så stannade hon upp å såg förvirrad ut. Snurrade några varv å titta runt. "Mamma, tre byxor!" Jag fattade inte riktigt å sa att det är två par byxor. "Nej mamma, inte två - TRE!" å så tittade hon i påsen å tog upp ett par svarta oxå. "Svarta också mamma! Dom bästa!" Haha.. Underbara unge! (Å räkna kan hon tydligen oxå..??!)
 Dessutom har hon lite rockstjärne-blod i sig, det syns ibland. ;)



Ni har väl inte missat att det är ny design. Igen. ;) Ännu bättre den här gången. Sist fick vi det inte riktigt att matcha.. Men den här är somrig å fin! :) Tack så mycket, T..!!

Nu ska jag hänga tvätt. Kul. Eller inte.. Imorrn är det tre timmars jobb bara. Kan bli skönt faktiskt. :)
En Alvedon oxå, för att dämpa denna helvetiska huvudvärk som ligger innanför tinningarna å gnager på min hjärna.. :S



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: