Till start




Missunderstandings..

2010-03-04 10:13:46

Ibland missuppfattar man varandra.. Å vi har himla roligt åt det i vår familj just nu.. Det är mest N som står för det "felaktiga", vilket gör det så himla underbart..! För det kan liksom inte bli mer fel, men ändå rätt.. :D

Igår när jag skulle göra mat, så sa jag att vi ska äta falukorv å makaroner. För det första har hon döpt om makaroner till "mackakloner" vilket i sig är väldigt gulligt.. Å dessutom så döpte hon om falukorv till "farlig korv" :D Vilket ju faktiskt inte är fel, för för henne låter det ju säkert så.. Då var det väääldigt svårt att hålla sig för skratt..


"Mamma, jag vill ha farligkorv!!"

En annan sak hände häromdagen.. Vi satt och åt lunch, å N började prata om "räserbil" å jag fortsatte konversationen om bilar. Då säger hon att hon vill ha en räserbil.. Mhmm svarar jag då, å säger att vi kan leka med bilarna sen när vi ätit färdigt. Men då tittar hon argt på mig å höjer rösten å blir bara argare å argare. Å jag fattar ju att jag inte har förstått hela grejjen, eller iaf så har hon inte lyckats få fram vad det är hon vill. Å hon ger sig inte. Så till slut får jag ju be henne att visa mig vad hon menar. Då springer hon ut på toa å kräver att jag ska lyfta upp henne. Då svarar ju smarta mamman: -Men här har vi ju inga bilar.. Vilket utlöser världens raseriutbrott, å  till slut får jag ju bara lyfta upp henne å be henne peka vad det är hon vill ha. Då pekar hon på nässprayen. Jag fattar ingenting på tio sekunder, men sen fattar jag.. Nezeril. Räserbil. Aha, okej.. Dumma mamman som inte fattade det med en gång! Hon var ju lite tät i näsan nu när jag tänkte efter.. Haha. Så kan det gå, när man har en liten enveten dotter. ;)

Sånna här saker händer varje dag här hemma.. :) Men hon måste få en eloge för att hon försöker. För det gör hon verkligen. Det är inte så lätt att vara liten alltid..
Å jag tror verkligen att henens hjärna jobbar övertid ibland, för att försöka hitta samband eller en mening med saker.. Man kan riktigt se hur kuggghjulen arbetar ibland.. ;)

Nu ska jag hoppa i duschen.. Snart kommer grannen A hit å ska sällskapa med mig.. :) Å hon ska lära mig att sticka. Känner att det är på tiden att jag lär mig nu, å hon villa gärna göra ett försök till lite pedagogik med mig. ;) Jag anser att det är alldeles för dyrt att köpa vissa saker, som man faktiskt kan göra själv. Typ raggsockar. Slöseri med pengar.. Men eftersom jag inte kunnat, så har jag ju snällt fått köpa. Men nu ska det bli andra bullar! (eller sockar.. haha..) Men jag har nog ganska långt kvar till jag fått ihop ett par fungerande sockar iofs.. Men men.. Jag ska kämpa på!
(Å så kände jag att jag behöver en hobby.. haha..)


Amelie

En utmärkt hbby är det i alla fall och jag måste ju säga att det är mycket lättare (och roligare iaf för någon som är så lättuttråkad som jag XD) att göra typ tröjor eller någonting liknande. Strumpstickor är det värsta jag försökt mig på, inte för att det är svårt, utan TRÅKIGT! =) Haha. Men arbeta du på på halsduken å hör av dig när den är 2km så kommer jag över med ett nytt garnnystan ;) puss



PUBLICERAT: 2010-03-04, 15:25:47 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese & Hampus

Ja, de gäller att se upp för den farliga korven ; P



Ja, de är ju inte gratis de små liven direkt. Pontus tar igen gratis maten med blöjor ;P [hi,hi] (ja, snodde din idé)

Nya veck har jag redan upptäckt ;) Låren blir bara större o större [knubbe gubben min]



Kram



PUBLICERAT: 2010-03-04, 21:00:17 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Therese, Hampus & Pontus mamma

Okej då, kanske inte exakt som mamma men nästan ; )



PUBLICERAT: 2010-03-06, 08:45:56 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Marie

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!



PUBLICERAT: 2010-03-06, 11:09:15 | URL: http://lillmian.se

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: