Till start




Ynklig å eländig

2010-03-07 21:31:02

Ja, så känner jag mig verkligen just nu.. Jag har gått å blitt sjukling. :S Kände ju av bihålorna å snorigheten igår, men tänkte att det säkert inte var så allvarligt. Å imorse så kände jag mig ganska pigg ändå, så jag å N gick ut med mamma på en promenad. Det skulle vi nog inte gjort. När vi kom hem sköt min feber i taket, 39.3 när den var som värst, å jag blev helt utslagen.. Å jag har fått världens jobbigaste hosta oxå. Den sitter sådär djupt å långt ner i lugnorna å gör jätteont om man är tvungen att hosta.. :( Å så är det jobbigt att andas för det bara väser i luftröret å lungorna tjuter.. :S Så det är faktiskt lite synd om mig..
Å det är synd om resten av familjemedlemmarna oxå faktiskt.. Verkar som att både N å pappsen råkat ut för nån magbakterie/magsjuka.. SAMTIDIGT allihopa. Det är så typiskt.. Men jag verkar kunna hålla febern någorlunda i schack, med alvedon nu.. Så det blir nog jag som får ta hand om de andra sjuklingarna imorrn.. N verkar inte jättepåverkad direkt. Hon vill inte gärna äta, å vill bara dricka saft, men men.. Hon leker å håller igång ändå, å är sitt vanliga strålande jag mestadelen av tiden.. :) Som tur är..

Näe, nog om ynkliga, patetiska, eländiga oss nu..

Igår var vi på mormors 80-årskalas.. Det var trevligt. :) Blev lite stressigt på förmiddagen för att hinna hämta tårtor å blommor å dessutom var ju jag å Natta-bi bara tvugna att ta en tur till loppmarknaden på Båberg.. :P Jag hittade inte direkt nåt, bara en ny bok till N. "Emma går till doktorn" som N tyckte var riktigt bra.. Förutom när Emma gråter, då blir hon oxå ledsen, å måste blåsa på sidan tills man vänder blad å ser att Emma är glad igen.. Söta unge!

Å imorse tyckte nog pappsen att hennes tal är alldeles för bra.. Haha.. Jag fick lite sovmorgon, för N å pappa gick upp tillsammans.. Å när jag väl kravlat mig ur sängen, så sitter dom i soffan å kollar på TV. Å N blir alldeles till sig när jag frågade vad de gjort hela morgonen, å börjar ivrigt berätta. "Bygga klossar, läsa bok, pappa sovit. Lääänge. Tittat på tåg på TV. Pappa vaknat nu! Hej pappa! Sovit gott?" Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt..! Hon är för rolig våran lilla pratbubbla.. :D Snacka om busted! Jag skulle gissa att pappa mest legat på soffan på morgonen, för små barn kan ju inte ljuga.. Haha.. :P

Näe, dags för en kopp the å en halstablett känner jag.. å snart får jag ta nya alvedon. Sen blir det sängen..


Sötnosen ♥



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: