Till start




Tvåochetthalvt (..å BVC-besök)

2010-11-24 22:23:03

Japp, idag är N's 2 1/2-årsdag! Så idag har vi övat å övat å övat på att säga "Tvååetthalvt" å nu sitter det. ;P Nej, skämt å sido, det har hon kunnat säga rätt länge, bara det att idag försökte jag verkligen få henne att säga det till mommo, men nej, då tvärvägrade hon. Sååå typiskt. Jaja.
Vi var på BVC oxå. På tvååetthalvtårskontroll. 15.1 kg tung å 93 cm kort. :) Å en BVCtant som höll på att svimma när hon skulle göra språktest med våran babbelmajja, som spexade till frågorna liite..

BVC-tanten: -Vad är detta? *håller upp en bil* Vet du vad detta är? Vad den heter?
N: -Det är en bil. Den är lite större än den andra bilen, men den är finare. Jag gillar blå bilar.
BVC-tanten: -Ehhh.. Ja. Precis. *håller upp en kaffekopp* Vet du vad det här är?
N: -Kaffekopp. Min pappa har en svart kaffekopp hemma. Jag får inte röra den, kaffet är varmt. *blåser på låssaskaffet i den gula kaffekoppen som den chockade BVCtanten håller i*

Haha. That's my girl!
tänkte jag då. :)

BVC-tanten: -Jaha.. Okej. Då behöver jag inte fråga om de andra sakerna tror jag. Du kan ju redan massa ord.
N: -Du har två dockor där oxå. En tjej å en kille. Vi har dockor på dagis.
BVC-tanten: -Kan du räkna oxå? Vad duktig du är.
N: -Jag är en redig tjej. Ett två tle fyla fem sex sju åtta nio tio evla tovl å några till. Jag har ingen blöja längre. Jag är stor å redig tjej.

Det är ju bara å hålla med. N undrade väl vad det var för konstiga frågor som den där tanten höll på å tjatade om mitt i hennes lek med klossarna. Haha. Hon fick iaf klart godkänt å vi fick veta att hon pratar lika bra som en normal 3 1/2-åring. Alltså ett helt år före. Minst, sa BVC-tanten. Å hon ligger långt före andra jämnåriga när det gäller att associera å sätta saker i olika sammanhang.
Fick lite tips på stimulering som vi skulle ta upp med dagis oxå, för hon höll med mig om att N kanske behöver lite extra stimulering på dagis, så hon inte tröttnar å "ger upp". Hon behöver verkligen utmanas å få kämpa lite. Vi har varit lite slappa tyckte BVC-tanten, å inte utmanat henne så mycket som vi borde. Så när lönen kommer så blir det att åka å köpa nya pussel, några pysselböcker som vi fick tips om å talböcker på skiva, med tillhörande böcker. Vi ska oxå ta bort de flesta leksakerna tyckte BVC-tanten, så N får kämpa mer med sin fantasi för att utveckla den mera. Jaha, det lät ju jättebra, men hur ska jag lyckas sno hennes leksaker utan att hon får spader?

Vi pratade massa allmänt medan N lekte, å sen fick hon välja nåt litet ut en påse. N valde själva påsen. Haha. Men den fick hon inte. Så till slut efter noggrant funderande valde hon en snurra. En blå. Den har hon grejjat med hela dagen sen dess. :) Nu blir inte nästa kontroll förrän hon är 4 år (!!) Det är ju JÄÄTTElångt dit. Men men. Vi kunde få komma runt 3årsåldern oxå, om vi ville. Får väl se hur det känns då..


Är man stor å redig tjej, så brer man sina knäckisar själv.
(eller "Jag gör det hälv", som N säger..)

Igårkväll kom A hit å vi kollade på Vampires Suck. Den hade väl några ljusglimtar, men överlag var den skitdålig. Men vi skrattade en del ändå, å sen satt vi å tjötade till lååångt in på småtimmarna. Jag var helt död imorse, men det var det värt. ;)

Å så måste jag ju gratulera T till jobbet!!! Grattis å lycka till..!! :D Vi är jätteglada för din skull!

Imorrn skulle jag egentligen vart ledig, men jag ska hoppa in några timmar å åka med en tant till Uddevalla sjukhus. Jag får nämligen fyllnadstid för detta, vilket innebär 25% extra betalt, om jag inte fattat helt fel. :) Å mera pengar är ju aldrig fel, dessutom behöver jag ju inte "jobba". ;)

Nu ska jag hänga lite i soffan, å sen ska jag gå å lägga mig ganska snart. Har ju några timmars sömn att ta igen.. ;P

Väntar spänt på mitt paket från Me&I oxå. A hade ett party häromdagen, å jag kunde inte låta bli att beställa en massa. :)


N å pappsen tog ett bad en dag. :)
Mina två älsklingar.


Amelie

Va stor och redig hon är! <3



PUBLICERAT: 2010-11-24, 23:20:35 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: