Till start




Talang nästa? (!!!)

2010-10-13 13:17:27

Ja, min lilla älskling är för rolig ibland.. Vi lyssnar en hel del på radio när vi åker bil, det har jag ju insett nu. Nu när 2,5-åringen börjar kunna sjunga reklamlåtar.. Haha..
Här är den senaste:

"Arton åttahundra, superbillig nummerlyyysning, via teleskop å semester"

Visserligen inte helt korrekt, men kan man inte orden, så är det väl likabra å dra till med nåt som låter snarlikt..
Höll på att kissa ner mig första gången jag hörde henne sjunga detta, kunde inte hålla mig för skratt. :)
Å den har hon snappat upp helt på egen hand. Helt fantastiskt egentligen vad barn lär sig lätt å fort. :O

Dessutom sjunger hon gärna "Don't worry, be happy" med världens största leende.. Sötnosen.

Nu sitter hon å tittar lite på Nicke Nyfiken, hon vaknade nämligen från sin tupplur av att S ringde från jobbet för att höra om jag ville byta till dagtur imorrn. Å det ville jag ju såklart, dagtur är ju hundra gånger bättre än kvällstur. :) Så nu ska jag ringa dagis..


Therese - Hampus & Pontus mamma

Han har inte nämnt något och när jag fråga nu så "Nä, Nova glad". Så de var nog inte så farligt ; )

Hampus har ju ramlat så mycket så han är blod härdad vet du ;P



Hampus skall dit på måndag. Ändrade dagarna så han kommer vara mån,ons,fre nästa vecka. Kommer att varierar veckorna lite så att han får/kan åka med på det som händer : D Så ajg tycker absolut att Nova skall åka med honom ;D (så de får lite att göra med våra buss tokiga barn ;P)



[haha] skrev precis ett inlägg om byggnationen.. Kommer att bli till sommaren bara vi får tillbaka de vi behöver på skatten ;P Kommer nog garanterat få lika mycket som vi fick i år, (då Jonas även har högre lön nu) så vi ser inga hinder (ännu)...

Klart man blir nyfiken när någon skall bygga om. Följde ju eran obyggnation med spänning på bloggen ;P



Oh ja. Kunde inte komma ut sängen och världen snurrade, men nu är de bättre så jag tror att jag kommer att klara mig imorgon..

tackar, tackar



PUBLICERAT: 2010-10-14, 14:59:14 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Therese, Hampus & Pontus mamma

Fattar inte att Novas rum kan vara så kallt, de är det inte alls i Hampus rum, visst lite svalare, men absolut inte kallt. Blir ju svettig där inne(?)

Men håller med dig om avlångheten i rummet...



Hampus kommer att ha ingång via vardagsrummet och ha balkongdörren och Pontus rum kommer att ha ingången via hallen. Så båda rummen blir 230x360... Tror de kommer att bli toppen och längar tills de är dags, är ju en väntan ända till juni..



Aj då. Bara hoppas att hon plöjer på som vanligt i kuddrummet också så hon inte blir rädd för det och jag hoppas innerligt att de inte hör till vanligheten att Nova gråter och blöder på förskolan..



Ah, hoppas att de blir förlängning igen och att de inser att de alltid behöver dig ;D

Kramar



PUBLICERAT: 2010-10-14, 15:33:32 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Haha det låter fint att du tycker om mig ändå XD Jag tycker iaf om dig massa massa mycket! <3



Jag trodde att jag inte skulle veta var jag skulle göra av all skit i lådorna, men faktiskt så upptäckte jag att på grund av att man bara knött ner allt någonstans, så var det ju bara att lägga det i ordning så hade jag hur mycket plats som hellst! konstigt nog :P



PUBLICERAT: 2010-10-16, 13:10:21 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: