Till start




Uppgradering

2010-10-17 22:39:54

Japp, vi har uppgraderat. N har fått en stor säng. Att låna å provligga ett tag iaf. Hon har ju haft sin spjälis tills nu, har inte haft nån anledning att byta liksom. Hade haft den kvar tills typ jul om hon inte råkat få en lånesäng nu.. ;) Det är en gammal, hemmabyggd 80 cm x ganska lång (?) vit säng. Funkar fint. Den ska hon få provsova i nu ett tag, så kanske vi köper henne en egen till julklapp. Bra idé tyckte vi, för det är onödigt att köpa en säng om det absolut inte skulle fungera. Men hon verkar nöjd. Hon fick ett nytt påslakan å örngott med ugglor på av fammo, så det gick finfint att gå å lägga sig. :) Men hon vaknade på natten å kom in å fick sova hos oss. Eller ja.. Hon fick sova hos pappsen, så fick mamman sova på soffan. Kände att jag behövde lite späjjs, å framförallt sömn, för jag skulle ju jobba idag.
Å det har jag gjort. Med surpuppan. :( Men det överlevde jag ändå, så jag är nöjd.
Back to the bedtimestory.. Jo, hon har haft en period som hon vaknat vid tretiden om nätterna nu. Vet inte vad det är. Vet bara att jag har en sambo som är lite lat, så istället för att försöka få henne att somna om i sin säng tar han in henne till våran. Så nu är hon lite bortskämd. Vi får stå vårt kast.
Inatt kan hon få sova hela natten i vår säng om hon vill, för jag är ledig imorrn. :D Måste iofs ställa klockan ändå, för vi ska infinna oss på dagis 8.20 för då går bussen mot teatern, som N ska åka med å se. Sen blir det hämtning ca kl. 10, å så ska vi åka till lotten å kratta löv. Fullt upp. Hääärligt. Hoppas på fint väder bara.

Nu är sambon iväg å bogserar Tefajjs, för hans bil hade visst krånglat. Får väl se när han kommer hem igen. Men tror jag ska ta å gå å lägga mig å läsa lite faktiskt. Kanske jag somnar.. Är lite uppe i varv fortfarande, så det kan ta sin lilla tid..

Ska försöka ta lite kort, nu när jag fått tillbaka minneskortet i kameran.. Har blivit väldigt dåligt med bilder det sista.. skärpning!

Godnatt!


Amelie

sängen brukar vara 190 eller 200 lång ;) Och det var drivaxeln som gick av. Den tredje som Stefan pajjat nu så jag är väl inte förvånad. suck Men det var ju bara att beställa en ny och se glad ut. Eller något liknande.



PUBLICERAT: 2010-10-17, 23:44:56 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese - Hampus & Pontus mamma

Vad kul för henne : )

Hoppas att de snart komemr att funka fint och hon sover hela natten igen. Hampus är inne i en period då han vaknar en gång på natten, men fördelen med stor säng är ju att Jonas kan lägga sig där inne så han somnar om i sängen igen ;)



PUBLICERAT: 2010-10-18, 09:12:10 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Noomi & Emilio

Emilio har haft samma period ett tag, att han vaknat 1 gång/natt o kommit intraskande till oss. Men han drömmer antagligen, eller börjat o bli lite mlrkrädd kanske.



Så de verkar änna vara ngt de gr igenom kring denna ålder.



Skönt att det funkat bra iaf med sängen :)



Kramar



PUBLICERAT: 2010-10-18, 09:56:02 | URL: http://familjenvalladares.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: