Till start




Valvaka

2010-09-19 23:53:45

Jag som tänkte bojkotta valvakan, sitter här å svär å tjurar å irriterar mig.. :(
Vad är det för fel på svenska folket?? *generaliserar grovt*
Alliansregering å SD invalda i regeringen..? Vad har hänt?
Sveriges framtid glider utför sakta men säkert, men fortare än vad som är bra.. :S

Jaja, inte mycket jag kan göra. Vi i min familj röstade i måndags. Vi röstade helt å hållet
emot det här. Det är ju synd. Vi i arbetarklassen får lida i 4 år till. Kul. Inte. :( Hade hoppats på att det skulle vända nu, men vi får väl stå ut i 4 år till, å hålla alla tummar å tår att vi inte blir sjuka eller arbetslösa under den här tiden.. :S
Å att SD fick så mycket sympati? (här hade jag velat skriva en hel radda med svordomar) Det är ju rent förjävligt. Punkt slut. Går inte att uttrycka på annat sätt. Det går utför helt enkelt..

Om Alliansen lyckas vända min ekonomi å säkerställa en bra framtid för min dotter (med skolgång bl.a), å min mormors äldrevård å ge mig ett bra skyddsnät om jag skulle bli sjuk eller arbetslös i framtiden, då ska jag GLADELIGEN rösta på dem i nästa val. Det vågar jag lova. För det lär inte hända. Alliansen arbetar inte för den lilla människan. De fattiga blir fattigare å fler, å de rika blir rikare (men tyvärr inte fler..) Klassklyftorna ökar, å jag befinner mig tyvärr på fel sida om den klyftan. :S

Högerextrema vindar, ja, det går ju inte att förneka längre..
Det enda jag kan hoppas på nu är att Alliansen håller vad de lovat under valvakan, å tar avstånd från SverigeDemokraterna. Åtminstone DET kan dom väl hålla. Hoppas att det inte bara var fläsk å "bra mediebild" för att locka sympati.


Snart får vi det definitiva beskedet..


Amelie

Nu tycker jag att du låter lite vrång... :P


Amelie

Jag tror att det kommer att göra gott. Jag hoppas på det. Jag hoppas på att deras lilla plats förblir väldigt liten men att de lyckas få folk att förstå att någonting måste hända. Så här kan vi inte ha det. Inte för att jag vill stoppa invandringen och kasta ut alla som inte är svenskar, men sverige är för snällt och släpper in alldeles för många. Vi är för mesiga i vår fruktan att bli kallade främlingsfientliga och låter istället utlänningar köra med oss. Det är fel och Sverige behöver ta kontroll över Sverige igen. Jag hoppas att SD ska kunna åstadkomma det med att få en liten plats i riksdagen.



PUBLICERAT: 2010-09-20, 20:17:17 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Ja men självklart håller jag med dig också! Därför röstade jag ju inte på SD XD Deras fråga är för mig viktig men inte lika viktig som annat. Sen har jag ju som sagt ingen koll alls på vad de olika partierna står för (förutom SD som jag faktiskt har en del koll på) så jag vet inte om min röst är perfekt placerad heller. Men enligt svt är det dem som håller mest med "mig" och flera i min närhet röstar samma och jag tycker att deras argument är hållbara.

Det känns som om det här är ett ämne som bör pratas igenom ansikte mot ansikte. Men det jag vill ha sagt är typ att man hoppas ju på, som du säger att de andra partierna får upp ögonen för att svenska folket i alla fall tycker att det är en relativt viktig fråga om så pas många som det faktiskt är ändå, som har röstat på ett så drastiskt parti som SD. Och faktiskt så har några röstat ännu drastiskare men tacka gode gud för det så är det inte tillräckligt många. XD Haha.

Skola och omsorg är naturligtvis mycket viktiga frågor. Men det är också säkerhet och det är den som trampas på genom den dåliga skötseln av invandringen. Vi behöver inte utvisa alla naturligtvis inte. Men vi måste i alla fall bromsa insläppet och satsa på att få med de vi redan har; in i sverige. Och inte bara placera ut dem för att hoppas att de tar sitt ansvar. Förstår du vad jag menar? Nu blev det ju en novell igen... :P puss



PUBLICERAT: 2010-09-21, 10:46:15 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: