Till start




4 månaders - kontroll på BVC

2008-09-25 20:37:59

Ja, idag tog vi bussen till BVC, jag å lillan.. Allt gick bra, tills vi satte oss på busshållplatsen. Eftersom bussen blev tio (!)  minuter försenad, så tänkte jag att vi ju garanterat kommer bi försenade. Nuförtiden är det ju lite svårt att komma iväg i god tid, så vi fick ta den bussen som skulle vara framme med typ en minuts marginal.. Men den här busschauffören tänkte INTE bli försenad, utan han körde som en blådåre istället.. Det var en liten flicka med på bussen som började gråta, för hon tyckte det var läskigt när det gick så fort.. Å i en kurva så VÄLTE min vagn. Den är inte såå stabil när N inte ligger där i, å skötväskan var ganska tung, men ändå.. Då blev nog chauffören lite spak, för han körde i slowmotion resten av vägen sen.. Men tänk om N legat däri? (fast då hade den nog inte vält iofs, men man vet ju aldrig säkert) Bara för att busschauffören ville ha lite extra rast å stog tio minuter för länge på ändhållplatsen.. *muttra* Idioter finns det överallt.. Nästa gång ska jag nog säga till chauffören (alla busschaufförer) som kör så, att han/hon får sakta in, för det är inte lätt att balansera en fyramånadersbäbis i famnen å samtidigt hålla i sej för glatta livet i svängarna.. Nej, usch för dumma busschaufförer! *tummen ner*
Men sen, när vi skyndad oss jättemycket (eller ja, mest jag, för N somnade när vi klivit av bussen å jag lagt henne i vagnen) kom vi faktiskt i tid ändå till BVC-tanten.. Å hon var lika förvånad att N växt så mycket å går upp så bra i vikt fortfarande.. =) Nu är hon 64 cm lång, å väger modiga 8260 gram.. =) Min lilla knubbis! =p
Sen när vi kom hem (tryggt å säkert med en annan chaufför som får tummen upp) gick vi en långpromenad med N's mormor.. N sov heela vägen. Hon har faktiskt varit jättetrött idag. Hoppas hon inte håller på att bli sjuk eller nåt.. Vore inget kul. Hon var vaken en liten stund å sen somnade hon hemma hos mormor igen, å sov två timmar till, å sen somnade hon precis innan vi skulle gå hem. Men nu är hon vaken.. Sitter å kollar in pappsen när han spelar gitarr för henne.. =) Musiken finns nog i generna.. Men ögonen är sååå trötta, ser jag.. Haha, hon vill nog lägga sej snart..

Imorrn ska vi nog försöka träffa tant K för en fika.. Skulle vilja åka ut till Överby en sväng oxå.. Oväntad inkomst av pengar den här månaden, så jag vill shoppa lite.. =)
*blinka till Noomi* ..men tack ändå, för erbjudandet! (om du minns..)
Kanske blir till å köpa en matstol till N den här månaden då.. (?) Skulle vilja ha en Stokke TrippTrapp, men dom är så förbaskat dyra.. Men tänkte åka å kolla runt lite vad som finns.. Har funderingar på om vi inte ska köpa en sån där "gåstol" till lillan oxå.. Hon tycker verkligen inte att babysittern är sådär rolig längre.. Hon behöver mer stimulans, trodde BVC-tanten.. Så det får kanske bli en sån då.. Då får katterna hålla i svansarna å ta skydd nånstans högt upp, så dom inte blir överkörda.. Haha.. =P

Nu ska jag kolla lite på blocket.se tills lillan blir tillräckligt sömnig för att sova..


Trött liten N som snart ska sova..
Ser ut som en fånge i sin randiga pyjamas.. =)


P.s. Tack Twisted Sister (eller är det tant F nudå?) för att du ordnade numret till mej igen.. *klant* Alltid lika trevligt att pratas vid en stund.. =)


Theresia

Jo, jag är i servicehuset på blåvingen och trivs jättebra faktiskt. Speciellt nu när man kommit in i arbetet lite bättre. Det var ju många nya att lära känna på en gång i början och komma ihåg alla rutiner. Idag kommer min lärare dit och vi ska ha diskussion kring vård-och omsorgskursen. Sedan ska det vara färdigt med den, och vi går vidare till social omsorg.



Jodå, BUS finns kvar. Ja jag tror också prykiatri kan vara väldigt intressant, även om man inte planerar att jobba inom psykiatrin. Men man möter ju väldigt många människor med psykiska problem av olika grad ute i den övriga vården också! Det är nog nyttigt att veta lite...



Hur länge ska du vara mammaledig?



PUBLICERAT: 2008-09-26, 12:12:01 | URL: http://theresia-marissa.se
Tuvas Mamma Jessica

Hej Hej!

Ja de är verkligen super dålig service där.. Har oxå hört flera som har haft problem nu =/ tråkigt..

Ja Friskis har jag faktiskt haft kort på men de va på den tiden då jag bara tränade gym och de va jag inte så nöjd med där då =) men nu kanske de vore nåt. Håller med dej om att dom har jätte bra gruppträningspass..



Ja, promenaden till överby var lång men det går fort när man är två som går och om de är fint väder =)=)



Vad hittar ni annars på på dagarna? är ni något på Öppna förskolan på familjecentrum?



PUBLICERAT: 2008-09-26, 21:22:55 | URL: http://jessicanord.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: