Till start




Roll over Beethoven.. =)

2008-09-04 02:28:38

Ja, nu har det hänt!
N rullade över från ryggläge till magläge.
Å det roligaste av allt var att när hon gjorde det, så såg det hur lätt som helst ut. Som att hon har övat jättemycket på det. Bara det att vi inte sett det. Haha.. Men man vet ju aldrig. Men nu rullar hon runt hur lätt som helst, behöver inte ens ta liiite sats, utan snurrar runt friktionsfritt. =) *stolt mamma*


N har precis rullat över från rygg till mage
å ligger å speglar sej lite..




- - -


kl. 01.13
Detta var igår hon visade oss att hon blivit så stor å duktig. Idag har vi fått erfara att det finns en negativ aspekt av detta oxå.. Suck. Det visade sig att hon kan göra detta oxå i sömnen. Ajaj, inte bra.. Nu är jag inte så rädd för kvävningsrisk å sånt, för det orkar man inte tänka på när man är van att ens bäbis sover 12 timmar om natten, å nu vaknade efter 4 timmar, på mage, i upplösningstillstånd. Stackars liten.. Å nu har vi ett fasligt sjå att få henne att somna igen. Men hon är ju piggare än nånsin. Typiskt.. *trött mamma*
Så nu är klockan över två på natten, å hon gör ingen ansats av att ens gäspa..

Idag har vi varit hos T & H å ätit kladdkaka, å annat mums. Det var riktigt trevligt.. =) Å lilla N uppförde sig exemplariskt, å åt å sov å sen åt hon igen.. Trevligt som omväxling, nu när hon varit lite gnällig det sista.
Igår var vi på öppna förskolan, tillsammans med T & H, å det var ju roligt. Det var en hel massa barn där mellan 0-18 månader. N var yngst. Där träffade vi en annan mamma från vår föräldragrupp, å hennes dotter. Stackars lilla N råkade slita sej ur sin mammas grepp å trilla handlöst framåt (har tydligen inte smygövat på att sitta så mycket..) å slog pannan i mattan. Ajaj. Men det gick som tur över med en gång. Sen var hon en glad bäbis igen. =)

Å idag har N provsuttit sin matstol, som hon har hos mormor. Å i den satt hon jättebra. =) Å den smakade nog inte så dumt heller, för hon hann dreggla ner hela stolen på typ tre å en halv minut. =P


N provsitter sin stol hos mormor
*sitter stabilt å bra*


Nu börjar hon bli gnällig därinne i sovrummet.. Pappa är nog inte så rolig längre.. Jag får nog gå å kika å se om hon kanske vill sova snart..


- - -


kl. 03.22
Ja, äntligen somnade hon. Men i våran säng. Å hennes pappa ligger i soffan å snarkar.. Men jag då? Jag får väl knö ihop mej i soffan jag oxå då.. Iaf en stund. Sen ska jag försöka flytta över henne till spjälsängen, så vi får tillbaka våran säng.
Nu ska jag se om det går några repriser på TV mitt i natten..

Oj, nu kom tidningsbudet med tidningen hörde jag.. Får väl kanske ta å läsa den, så blir jag kanske tillräckligt trött för att sova sen.. Klockan är ju halv fyra på morronen..



Therese

Tackar. Fick gjorde det igår när Jonas äntligen kom hem och tog med sig Hampus på en promenad. Skriver i Gb på FL.



Kram´...



PUBLICERAT: 2008-09-05, 08:50:42 | URL: http://nuppi.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: