Till start




Vad vi gjorde i helgen..

2008-09-22 10:36:57

Ja, så var den här helgen över..

I fredags var vi uppe på Hunneberg å kollade när det var tändning av kolmilan.. N's farfar är ju med å kolar där. Han ska tydligen bo där uppe i kojan hela veckan, så blir nog en tur dit å hälsa på.. =)


Tändning




N å hennes kolar-farfar



I lördags var vi uppe på Dal å firade lite kalas för T's mormor som fyller år idag.. Det var trevligt med god mat å massa tårta å paj med vaniljsås efteråt.. mums! =) Tyvärr glömde vi kameran hemma..



I söndags (alltså igår..) hade vi lite sovmorgon här hemma.. Sen slappade vi hela förmiddagen å sen åkte vi ut till N's mormor på kolonilotten.. Hade lite picnic med mat från de närliggande hamburgerrestaurangerna.. Haha.. =P Som vanligt är det ju lilla N som är i fokus överallt man åker, så det var bara hon å pappa som fastnade på bild.. =)


så söt med mössan på sne'

När vi kom hem tog vi oss i kragen å röjde upp lite här hemma.. Diskade å plockade i ordning. Å sen var det dags för lillan att bada.. Efter det var hon heeelt slut, å somnade på tio minuter..!! Jag trodde hela kvällen sen att det var för bra för att vara sant, men nej, hon vaknade inte förrän halv nio imorses.. =)
(Jag vet att det är lyx att ha en bäbis som sover 12 timmar varje natt, men jag njuter så mycket jag bara kan.. Det lovar jag! Det kan ju ändras närsomhelst..)

Idag har jag inget inplanerat.. Det är ganska skönt det oxå... Jag å N är ju ensamma hemma om dagarna den här veckan, eftersom T har fått vikariat på sitt gamla jobb en vecka.. Sen ska han jobba vecka 42 oxå.. Skönt för honom att komma hemifrån lite å jobba.. Han blir ju nästan odräglig av att vara arbetslös.. Vi klättrar på väggarna här hemma å går varandra på nerverna om vi är hemma hela dagarna tillsammans.. Haha.. =P

Å på tal om att gå hemma.. Varför fastnar man i diverse såpoperor när man går hemma mer än två dagar..?! Jag följer nog alla som går på TV.. Till och med stargate-serien på tv6.. Det är ju inte sant! Days of our lives å Hem till gården är ju standard näst intill varje dag.. Å mellan varven kollar jag på Border Control på kanal 9.. Snacka om att ha för lite att göra om dagarna.. Inte för att jag har det. Har ju både lillan å hela hushållet, men ÄNDÅ hinner jag glo på tv..

Nu ska jag göra tunnbrödsmacka å oboy till frukost å sätta mej å glo på tvn, i sann hemma-mamma-anda! =P


Jessica

OOh då är hon bara 2 dagar äldre än Tuva =) Tuva blir 4 månader den 28.e . Ja guud jaa, håller verkligen med. Ibland går det nästan lite föör fort =S Har ni börjar med smakprover än? =) kram



PUBLICERAT: 2008-09-22, 13:46:07 | URL: http://jessicanord.blogg.se/
Anna m Leo&Lovis

Haha! Hem till gården följs här hemma oxå ;) Vet när jag gick hemma m. Leo o han var vaken på nätterna så var det Kvinnofängelset på tvn ;) De du! S Hoppas ni mår bra! Pussa SötNova från oss!



PUBLICERAT: 2008-09-22, 22:30:17 | URL: http://niomanader.blogg.se/
Jessica

Ojj 16 dagar, de måste varit jobbigt =S Nä, jag gick över 8 dagar med Tuva (tyckte de var hemskt, haha) Hade BF 20.e Maj =) Men nu efteråt fattar man inte att man kunde tycka att de gick så segt för nu springer ju tiden iväg =)



Vi har inte börjar med smakisar riktigt än.. Vi har tid hos BVC 6 oktober och då ska vi prata mer om det. Då är hon 4 mån o 1 vecka. Men de ska bli jätte kul att se hur hon kommer reagera=)

Hur ofta ger man dom i början? Ammar du oxå eller ger du ersättning?



Ja, visst är dom fina dom moln jackorna. Perfekta i vagnen nu på hösten =D



Kramar



PUBLICERAT: 2008-09-23, 12:10:29 | URL: http://jessicanord.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: