Till start




Tillsammans is the keyword

2009-06-18 14:20:50


Nu är jag så trött på alla som tjatar om att lämna bort sitt barn för att man ska kunna festa å "ha trevligt" på midsommar. (och annars oxå..) *morr* Som att man inte kan ha trevligt ihop med sitt barn? Jag tänker INTE lämna bort N..! Punkt slut. Skulle aldrig falla mig in. Nu är man mamma, å då är det dags att växa upp å att supa på midsommar är inte okej när man har barn. Å att lämna bort dom för att supa (eller "fira" som en del väljer att kalla det. Same shit, different words..) är inte heller acceptabelt, tycker jag. Midsommar är en högtid som man firar tillsammans. Som en familj. Att det ska vara så svårt för vissa runtomkring en att förstå.. Jag tänker ha en underbart härlig å trevlig å framförallt nykter midsommar. Tillsammans med min familj. Så det så.

Har fått flera inbjudningar till fester, men det är liksom "barnförbjudet" på allihop. Alkoholen kommer flöda å dessutom startar vissa inte ens förrän det är läggdags för N. Annars hade hon ju lätt kunnat följa med. Ett trevligt firande, som man vet inte kommer gå överstyr. Men när det står i inbjudan att man ska ta med sin egen alkohol, å att "om nån äger ett ölspel, så kan ni ju ta med det".. Då vet man vartåt den festen barkar..
Nej, det blir stilla firande tillsammans med mina älsklingar, N's morbror å N's mormor. Det passar mig utmärkt. Dumt att förstöra en trevlig högtid med en massa sprit..

Nu ska jag börja med middagen, för jag är hungrig. Blir alltid hungrig när jag blir upprörd. *?*

Ha en trevlig midsommar alla, med å utan barn då..!
 


Noomi & Emilio

åh tack va snäll du e..

Jaa jag hoppas att de hänger ihop.. annars så sa hon att de kunde vara pms o sedan en depression som är "på väg".. men ah, fick iaf citalopram o ta från dag 17 i menscykeln, så jag hoppas innerligt att de hjälper!!!!



jag håller med dig till 100 % i ditt inlägg!! vi har absolut samma åsikter tummen upp



oj hoppas att Nova e bra nu??



massa kramar (saknar er, o prata med dig)



PUBLICERAT: 2009-06-18, 15:31:13 | URL: http://familjenvalladares.blogg.se/
nalle333

Jag håller med dig till fullo!

Inte tusingen skall man lämna bort barnen till höger o vänster för att man skall kunna roa sig?

Jag var nykter under hela midsommarhelgen och jag firade midsommar med min underbara "Pluttis" <3

/nalle333



PUBLICERAT: 2009-06-21, 15:02:02 | URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
nalle333

Tydligen är det inte "vanligt" att mammor vill spendera varje sekund med sina barn. MIN åsikt är att alla dessa unga mammor inte har "lekt av sig tillräckligt" innan de fick barn, kanske därför var och varannan slurpar i sig massa sprit så fort de är barnlediga? Äsch jag vet inte. Jag har hursomhelst ALDRIG lämnat bort "Pluttis" för o supa. Älsklingen är snart 2år måste kanske tilläggas. Jag tänker icke dricka en droppe, inte på låååång tid hursomhelst.



Åh, tackar =)

Vart lite slit men det gick vägen =)

Nu har jag sommarlov o ska slappa järnet!

/nalle333



PUBLICERAT: 2009-06-21, 17:29:56 | URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: