Till start




Ett oinspirerat inlägg

2009-06-10 16:00:27

*muttrar lite* Jag hade skrivit ett långt fint inlägg. Det försvann. *svära en ramsa*
Här får ni hålla till godo med ett kortare, utan inlevelse eller entusiasm.. =(


Vi var ute på lotten häromdagen (måndags). Jag spenderade mestadelen av tiden med att fläta påskliljornas blad. Blev så fint så. Rena rama rastafari-rabatterna.. *haha* Vi grillade lite oxå. Alltid lika gott. =) Åt lite jordgubbar å smultron som mognat oxå. Synd att vädret inte visade sej från sin bästa sida.. =S Men men.. Det är ju svensk sommar i ett nötskal.

Igår var vi på Öppna Förskolan. Sista gången innan sommaruppehållet nu. N röjjde runt å lekte nog med alla leksakerna därinne. =) Roligt att få komma nån annanstans å se lite nytt kan jag tänka mej.. Det var trevligt som vanligt. =) Men vi missade sångstunden, för det var lunchdags för N. Men men.. Vi får ta en sångstund då å då här hemma istället.. Det gör vi ju redan, för N älskar musik å sånger. Spelar inget roll om det är barnvisor, radio eller på tv hon hör musik, hon sätter igång å dansar direkt. Ser så roligt ut. Hon har utvecklat dansen lite nu oxå. Hon vickar lite på rumpan, guppar lite upp å ner, svänger med armarna å headbangar lite. =D Så duktig så.. Klappar i händerna hela tiden oxå.
Å nu har hon börjat säga "pappa" ordentligt oxå. Förut var det lite slarvigt å lät mest som "babpa" men nu uttalar hon det ordentligt. Förut, när jag pratade med honom i telefonen (speakerfunktionen) så pekade hon på telefonen å sa "pappa". Hon hörde direkt att det var han.. =) Stora tjejjen nu, verkligen.. Snattrar å babblar heela tiden. =) Man kan verkligen ha en hel konversation med henne, även om hon inte använder ord eller förstår hälften av vad jag säger. Låter nog rätt kul när vi går runt här hemma å "diskuterar".. *haha*
Efter ÖF stannade vi till hos N's morfar med familj, å hon lekte ÄNNU mera. Det var full rulle hela dagen alltså.. Men hon "glömde bort" att sova sin andra tupplur, så hon var väldigt trött när vi kom hem. Somnade nästan med en gång..

För en stund sen lekte vi tittut bland tvätten på tvättstället. N kände för att vara lite fotogenisk, å jag fick två bra bilder. Otroligt generöst. Annars får man mest bara hår-bilder, eller suddiga nu-springer-jag-iväg-för-jag-vill-inte-stå-still-bilder.. Har hundratals sånna. Men men.. Det är ju så när man har en unge som inte kan vara still.. Å jag tänker inte tvinga henne heller.. Jag tar helt enkelt bilder tills jag får nån bra.. =)

Tittut!


Tittut igen!

Nu ska jag göra en macka. Blir middag hemma hos mammsen ikväll. Nån afrikansk kyklingrätt skulle det bli. Låter mumsigt. =)

(Okej, jag erkänner: Blev inte så kort. Å återfann lite entusiasm medan jag skrev.. Vilken tur för er som läser.. =P)



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: