Till start




November allready?!

2009-11-01 20:11:38

Ja, nu är det alltså November. Ohmy.. Tiden rusar ifrån mig känner jag.. Kommer inte alls hinna med allt det där som jag vill ha gjort innan årsskiftet.. :S Men men.. Får väl se tillbaka på det vi verkligen fått gjort istället.. ;)

Å helgen är över den med. Har vart full rulle.. I lördags åkte jag, mammsen å Nat till Ikea, å shoppade loss lite.. (Jag handlade för 106:- Duktigt av mig.) Blev bara lite småsaker till N. 
Hade inte råd med mera.. :S Jäkla kö till a-kassan, som gör att jag inte får några pengar den här månaden. Å säkert inte nästa heller.. Jag vet att vi lever i ett välfärdssamhälle, å att många tycker att man ska vara glad för att man bor här i underbara Sverige, för här är allt så jävla bra, å vi har ju sååå bra "skyddsnät" i samhället, som gör att vi klarar oss bra. Visst. Fine. Det är en bra tanke bakom allt det här med a-kassa å arbetslöshetsförsäkring. Men vem är den till för då? Inte är det då den lilla arbetarfamiljen, där båda föräldrarna blir arbetslösa samtidigt, men har tjänat för mycket förra året för att få socialbidrag, å som får vänta mellan 12 å 17 veckor på att få pengar. Hinner ju hamna hos kronofogden fem gånger om liksom.. Jävla skitsystem. Så är det bara. Punkt slut. Pumpa in mer pengar staten, så att de kan anställa fler handläggare så att det blir nån jäkla ordning nångång! *aarrgghh..!*
Sådär, nu fick jag ventilerat ut det oxå. *pusta ut*

Var var jag?

Just det ja.. Helgen. Idag har vi varit med mammsen ute på lotten å krattat de sista löven. Har hittills blivit 32 skottkärrelaster till komposten med löv. *puh!* Är ju massor ju.. Men nu ska det nog inte behövas mer.. Sen följde vi med mammsen hem å fick mos å köttbullar till middag. :) Brorsan å lilla Takoda kom oxå. N fick pussat å kramat massa på valpen, å matat honom med gurka. :)

Lånade med mig "Änglar och Demoner" av mamma, så den ska vi se på sen när N somnat. Äta upp det sista av lördagsgodiset å ostbågarna å dricka den sista julmusten. ;)


N - 17 månader

N har lärt sig en del nya ord nu.. Bl.a. Ketchup - toa - Takoda (koodi) - prosit - high five - köttbulle - kort - koja - glass - dagis - halsduk (hassdok) - skriva - rita - penna (peaa) - giraff
Å säkert en massa mer som jag inte kan komma på på rak arm.

Imorrn ska älsklingen byta till vinterdäcken på bilen. Blev inte av idag, för det hann bli mörkt. :( Blir ju mörkt innan kl.18 om kvällarna nu.. Fyy vad tråkigt. :S
Men desto större anledning att komma ut å få dagsljus på sig om dagarna då.. ;)

Å på tisdag kommer vi nog få hem min nya cykel. *wiie!*

Det var allt för idag, nu ska jag mata mitt hungriga barn med kvällsgröt innan det är dags för sängen för hennes del..

GodNatt!



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: