Till start




Jag ser det snöar..

2008-12-10 22:11:00

Japp, idag har det snöat. Litegrann iaf.. Det har jag sett när jag kikat ut mellan mina nya, fina gardiner. =P Å så fick vi känna på det förut idag, jag å T när vi var ute på barnvagnsrace.. Det var trevligt med en promenad. Å sen gjorde vi middag. Det blev mumsig kyckling å vitlökskroketter! (å så bearnaise-sås såklart..) till oss.. *mums mums* Före å efter middagen har vi bara busat med ungarna å suttit å tjötat, som vanligt.. =P Tant K var här en sväng oxå, trevligt att hon ville kika förbi.. Å L var här å sprikade upp fönsterfoder.. Så imorrn ska jag försöka få älskling att hänga upp julstjärnan i sovrumsfönstret.. (mysfaktor!)
Ja, nu är dagen slut för idag. Dags att hoppa i säng snart..

Igår hade jag verkligen en dålig dag.. Usch usch. En riktigt usel dag. Började med att jag blev försenad, skulle iväg på ett ärende i Vänersborg, å hinna hämta T & J's bilbatteri först. Stressa stressa stressa med påklädning å sånt på lillan, å ut i bilen. Ser då att bilen är helt fryst å måste hinna skrapa rutorna. (Hjälp, hur ska jag hinna..??? *halvpanik*) Å SEN.. Sen upptäcker jag att förardörren inte går att låsa upp. Låset har frusit. (*svordomar*) Fick klättra in i bilen efter att placerat lillan i bilstolen, hämta isskrapan, klättra ut, skrapa rutorna, klättra in å SEN kunde vi köra iväg. *PuH!* Då såg jag att jag brutit två naglar mitt i allt klättrande å skrapande.. =( Sen hämtade jag batteriet (som ingen visste vart det var, men till slut hittade dom det) å hade högsta värme i bilen *svettigt* för att få tinat det frusna låset.. Men sen kom vi iväg till Vänersborg till slut.
Senare på dagen när vi var hemma hos T & H & J satte jag mej på en pall (eller vad jag trodde var en pall iaf, visade sej sen att det kanske inte var en SITT-pall) som inte tålde vikten av mej å lillan ihop, utan gick i två delar, å vi for i golvet. Aj aj, vad ont det gjorde i svanskotan.. =( Nej, igår var det ingen bra dag.. Dessutom tog lillan sej en power-nap på tre å en halv timme (!!!) Till slut väckte jag henne, för hon skulle ju sova till kvällen istället.. Men nej, det ville hon inte alls.. Å eftersom jag hade ont i svanskotan fick hennes pappa snällt vara uppe med henne tills nångång efter klockan ett på natten, när hon behagade somna..

Nej, gårdagen var verkligen ingen bra dag.. *blä* Tur att den tog slut till slut.
Fick iaf köpt fina nya julgardiner till köket. =) Nånting bra hände igår iaf.. Blev jättefint. *nöjd*

Nu är det dags att sluta diskutera CV med brorsan via MSN, blogga, läsa nyheter å lyssna på web-radio, å gå å lägga sej i stället..


Lilla H å lilla N leker så snällt.. =)
(alltså inga utpetade ögon eller bettmärken i nåns hand idag..)


Alla andra har ju lagt upp massa fina bilder på sina jul-fönster
så nu får jag väl oxå göra det, med mina nya fina gardiner..
För en close-up kan ni kolla in T's blogg, hon har ju likadana.. =P
( http://nuppi.blogg.se )


Å ett tack till snälla T som, återigen, ställt upp å fixat nytt utseende på bloggen.. Så fint så!


GOD NATT!




Anna m.Leo&Lovis

Flåt, kunde inte låta bli att skratta att ni hamna på golvet ;) Såg det framför mig...men jag veet..jag har sjuk humor ;) kram



Tisdag går finemang för mig! Är sååå sugen på att ta en fika på stan, jag försöker dra med mig mannen nut men han vägrar...så pliiiise...fika på Oden eller nåt?



Pssst...finfina gardiner! Okej då, får väl ta ett sånt foto jag med då ;)



Kramkram



PUBLICERAT: 2008-12-10, 23:06:24 | URL: http://niomanader.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: