Till start




Övertrött, å med tussar i munnen..

2008-12-17 23:50:06

Ja, nu är jag nog övertrött, för jag kan inte somna.. Hade ju en väldigt trevlig kväll *ironi* igår.. Pappan var supertrött, mamman hade huvudvärk å tandvärk, å bäbisen hade om inte huvudvärk så iaf tandvärk eller nåt annat, för hon bara grät å grät å grät, å inget hjälpte. Mamman fick ta en alvedon, å en till å en till, å så fick föräldrarna turas om att bära på den halvt hysteriska bäbisen. Till slut somnade hon nog av utmattning efter att ha tröstätit lite iskall fruktpuré. Då slocknade hennes pappa oxå rätt snabbt, men mamman fick sitta uppe hela natten med sin tandvärk. =(

Så det första jag gjorde imorses var att ringa till tandläkaren, å fick en akut-tid kl. 15.00.. Som tur var kunde jag ringa in brorsan i sista sekunden som barnvakt, så jag kunde ligga i tandläkarstolen utan att tänka på att lillan skulle underhållas.. Det besöket resulterade i en utdragen visdomstand. ( ..igen.. Dessutom med ett JÄTTEhål i, stort som.. Jaa.. En krater typ. Inte konstigt att det gjorde ont..) å att jag blev 450:- fattigare ( Tack vare FSK så blev det iaf 300:- billigare.. ) Eller ja.. Brorsan fick låna mej pengarna tills på fredag. *tackar ödmjukast* Var ju liksom TVUNGEN att gå.. Annars hade jag lätt väntat tills efter jul, men vad gör man? Hade ju dött av den tandvärken om det dröjt ens en dag extra.. *..blää..*

Så nu har jag tagit alvedon, å sitter här med tussar i munnen å väntar på att bli lite tröttare så att jag kan gå å lägga mej. Å käre sambon var så snäll å tog hand om disken förut, å åkte iväg å handlade med lillan, så att jag fick vila lite.. *tacksam* Å dessutom tog han nattningen. Det var inte helt lätt ikväll heller, hon grät en hel del, men inte på långa vägar lika illa som igårkväll.. Som tur är. Usch, man vill bara ha glada bäbisar. När dom väl skrattar eller ler sen, så blir man alldeles varm inuti. Då vet man att man nog inte är så tokig som förälder ändå..

Nej, det här blev ju jättelångt. Var inte meningen. Tänkte mest bjuda på lite bilder..


Av ALLA leksaker, vilka är favoriterna? Jo, en sked å ett lock.. *suck*


Check out busunge-blicken som säger "Pappa, snart kryper jag iväg.."

Ute på kvälls"promenad" med pappa:

   
vänster - höger - vänster

Notera den koncentrerade minen. Det är inte så lätt att hålla ordning på alla benen..


Men så här glad kan man bli när man klarar det!
Då ler man så tillochmed tänderna syns.. =)
Mammas å pappas lilla trollunge!
*kärlek*


Hmm.. Undrar om man kan tugga tuggummi fast man har dragit ut en tand? Är grymt sugen på extratuggummi med spearmintsmak, å dom bara ligger här å läskar mej.. Får nog prova. Får väl i värsta fall plocka ut det, ur hålet där tanden suttit, med pincett sen eller nåt..


Marie ~ Williams Mamma ♥

Va söt hon är =)



PUBLICERAT: 2008-12-19, 11:26:36 | URL: http://mzetterblad.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: