Till start




Värmebölja.. *puh!*

2008-07-29 23:30:46

Det är just typiskt.. När jag, ÄNTLIGEN, lyckas komma ihåg att smörja in mej med spf 20 innan jag går ut i solen, så har jag missat en bit på ryggen utan att veta om det. (trots hjälp från T.. *suck*) så nu sitter jag här med N's miniderm å tvingar T att smörja mej på ryggen varje halvtimme.. För man vill ju inte flå å ha ont inatt liksom.. *suck* Det är så typiskt mej.. *klant* Å anledningen till att jag varit ute i solen alls idag är att jag å N blev medbjudna till kusten med Therese å Hampus.. Så vi packade in två ungar, två bilbarnstolar, två brassestolar, ett parasoll, ett paraply, två barnvagnar, två skötväskor å två vuxna i bilen å drog iväg.. =) Det var trångt, men vi lyckades.. *kvinnor kan* Haha.. Å med två oljefläckar å två skrapsår å en bruten nagel tog vi oss iväg.. Å hade himla mysigt hela dagen på gräsmattan vid strandkanten.. Ända tills vi skulle börja packa ihop oss för att åka hem. Då trampade stackars Therese på en geting.. Aj! Svullen å haltande lyckades vi knö in allt i bilen igen, å med en jätte-ond fot å oljefläckar på linnet (som jag fick av våran vagn när vi packade in den) gav vi upp för idag å åkte hem å käkade pizza istället..
Bättre lycka nästa gång..

Igår var jag å N ute på Ursand med mamma å lunchade.. *mums med lövbiff å pommes* å sen åkte vi ut till lotten å slappade resten av kvällen..

Usch, det har varit sliskigt varmt de här dagarna, man blir svettig av att bara öppna dörren hemma.. Vi sitter instängda med den nya fläkten på högsta varvtal å försöker få lite sval luft..
I helgen var vi uppe på Dal igen å hälsade på.. Grillade lax å dom andra badade å vi hade det gött.. Brorsan var med oxå, å han å T tog en fisketur på kvällen å fick upp en gädda..

I förrgår var vi en sväng ute på Torp för att kika lite efter kläder att ha på dop å bröllop å på lite presenter till dop-barnet å bröllops-paren.. Hittade ingenting. =( Får väl ta en sväng ut igen å se om inspirationen kanske är bättre om det är lite svalare väder..

Å på tal om bröllop -
GRATTIS Mimi å Jonas som blivit herr å fru Carlsson..! *kramkram*
å GRATTIS till min kusin å hennes nyblivna man..! =)
 

Alla gifter sej.. hmm.. Vi ligger lite efter tror jag.. 8 år ihop, å inte ens förlovade.. Är det ovanligt? Men men.. Vi bor iaf ihop å har världens sötaste underbaraste lilla dotter.. Just nu behövs inget annat.. =) *lycklig*

Nej, dags för en smörjning igen.. Å lite kvällsmat, för nu är jag hungrig igen..



Såhär glad är lillan när vi är på Dal...




..å så här gött hade vi det idag..
N & H sover så gott i skuggan medans mammorna solar.. =)


Mimi

tack käraste vännen! :) Först nu som jag börjar leva lite igen och kika runder vad jag har missat på alla bloggar och så möter jag ett smajl av underbaraste nova! :) Härligt!



Kram på er vännen!



PUBLICERAT: 2008-08-04, 22:59:01 | URL: http://mimiamelie.wordpress.com
Noomi

ahh men det låter ju super =)

Vilken dag ska vi ta? hehe =)

Annars allt bra?

kram



PUBLICERAT: 2008-08-05, 16:49:56 | URL: http://www.noomi.bloggspace.se

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: