Till start




Städ-dag

2009-01-10 20:41:20

Ja, idag har vi städat ut resten av julen.. Började ju för ett tag sen redan, men nu är det så gott som borta.. Bara gardinerna med tomtarna kvar (i köket) å att bära ner lådorna i källaren. Känns skönt. Älskling har städat iordning i köket å sorterat bort all reklam å sånt som lätt blir liggande i högar här hos oss.. Ska nämligen flytta upp kattmatskålarna på bänken nu, så inte lillan kan komma åt dom. Hon är grymt snabb nu.. Ålar fort som bara den, om hon fått syn på nåt intressant.. Gäller verkligen att ha koll på henne nu. Men än så länge är det inte så bråttom med kattmatskålarna, för köket är fortfarande bäbis-fri zon, tills vi fått ett nytt köksbord.. Undrar hur våra katter kommer reagera på att maten står uppe på bänken i fortsättningen...(?) Dom är så lata, så vi kommer väl få ställa dit pallen så dom kan så gott som klättra upp på den hela vägen, så slipper dom hoppa.. Haha, latmaskarna.. =P


Skrattar högt när pappa blåser i ansiktet

Har planer på vad jag ska göra med den gigantiska, tomma väggen i sovrummet nu.. =) Kommer bli sååå bra. Ska göra förstoringar på N å katterna i svartvitt (inte så svårt med katterna iofs.. haha..) i olika storlekar å sätta upp i fina ramar..

Oj, kom på en sak till.. Måste få upp den stationära datorn igen, för den här laptopen har tappat bort cd-enheten (heter det så?) å det verkar helt plötsligt som att det fattas drivrutiner.. Undrar vart dom tagit vägen..? Nåja, funkar gör det inte iaf. Å jag som ha ALLA bilderna på lilla N's hela uppväxt hittills på laptopen.. =|
Måste få fört över dom till den stationära så att jag kan bränna ut dom på skivor..
Så nu måste jag fixa ett skrivbord snabbt. *suck* Har en lååååång lista med måste-saker som ska göras.. Har hunnit med typ tre punkter på den listan hittills.. Men det är en massa tråkiga saker.. =( Å när älskling är hemma vill vi inte bara städa å göra massa tråkiga saker.. Imorrn ska nog min elektriker-sambo koppla in ljus i garderoben. Det kan ju ta sin lilla tid, så det är väl bäst att inte räkna med att vi hinner med så mycket mer sen.. Bära ner lite lådor till källaren kanske, å tvätta lite.. Kanske att jag kan få putsat köksfönstrena, om det är fint väder. Mer ambitiös än så tänker jag nog inte vara.. =P Ska försöka hinna med en promenad oxå.. Idag skulle vi ta en liten runda, men det hade nog brunnit borta vid Netto, för det var avspärrat å massa brandbilar å så luktade det bränt gummi typ.. Så vi fick gå runt halva Lextorp för att komma hem.. Inte roligt. Efter det förtjänade vi en pizza, å sen har vi mest bara slappat å busat med lillan resten av kvällen..

Nu ska jag ta en varm dusch å sen ska vi slappa i soffan.. =)


Lilla N har växt ur babysittern, men en tom kartong funkar lika bra..


Kim

Haha, kartonger ska man inte underskatta! :) Är ni möjligtvis hemma imorgon förmiddag tro? Legat sjuk hela helgen, men nu känns det bättre så jag tänkte komma å hälsa på en sväng.. KramKram från unga tant Kim ;)


Hampus (mamma)

Tackar så jätte mycket genom mamma för jag sover : )

Hoppas att allt går toppen imorgon, så får du berätta hur stor du blivit ; )



Kramar och lite pet ;p



PUBLICERAT: 2009-01-12, 19:15:41 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Hampus (mamma)

Tackar så jätte mycket genom mamma : D. Själv sover jag nu äntligen.

Hoppas att allt går bara imorgon, så får du berätta hur mycket du vuxit.



Kramar och lite pet ;p



PUBLICERAT: 2009-01-12, 19:18:21 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Mamma Jessica

Haha ja eller hur.. Fattar inte hur dom lyckas dom små sötnosarna :)



PUBLICERAT: 2009-01-12, 21:17:21 | URL: http://jessicanord.blogg.se/
Noomi & Emilio

ahh men de e bra.. då kan jag lita på att du läser då, de känns bra =) o jag läser din me o e inne o glor jäämt =P

guuuu vilket sött kort på Nova... man bara smälter så fin hon e!

Kramar o pussar



PUBLICERAT: 2009-01-14, 13:32:46 | URL: http://www.noomi.bloggspace.se

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: