Till start




Trädceremoni å Herman

2009-05-13 22:43:57

Nu har lilla N precis somnat. Hon sov sina två tupplurar så tidigt idag, så när vi åkte i bilen ut till överby så somnade hon, å sen slumrade hon en liten stund på hemvägen oxå. Så hon hann ladda batterierna tillräckligt för att hålla sej vaken tills nu..
Igår var det H's födelsedag, så vi tog oss hem till dem för en födelsedagsfika. Så trevligt så. =) Blir ju kalasande i helgen oxå. *ser vi fram emot* =)
Igårkväll var vi vid Storegården, på "trädceremoni". Det var käckt. Massa massa barn med föräldrar å släktingar, kulturskolan sjöng å nån snubbe höll ett tal. Det är nämligen så att Trollhättans Stad planterar träd runtom i stan varje år, som dom "ger" (eller dedikerar..) till alla barnen som föddes det året. Så 8 spinkiga träd i Storegårdsparken är N's å hennes årskullskompisars (2008). Bra initiativ. =) Sen fick alla barnen glass. Det var mumsigt tyckte N.

Idag var vi en sväng ute på lotten i eftermiddag, efter att N's mormor slutat jobbet. Dom busade runt lite där medan jag stack iväg en snabbis å handlade.. Sen fikade vi när jag kom tillbaka. N äääälskar vattenmelon. Haha. Hon var helt galen. Skulle hålla själv oxå, å äta, så duktigt så. =)

Sen åkte vi hem, å jag passade på att baka Herman. Ja, för er som inte vet så är Herman en kedje-surdegskaka. Jag fick honom av kära A för 10 dagar sedan, å sen dess har han bott på diskbänken. Å idag var det dags för tillagning. Så nu sitter jag här med en bit Herman. Han blev himla god faktiskt, men chokladälskare som jag är, så hade jag gärna haft i lite mer choklad. =) Å jag har skickat vidare en del av min Herman till mamma, som nu får ha han på sin diskbänk i 10 dagar, å sen ge en bit av sin till nån annan, and so on and so on.. =) Men kan iaf meddela att min Herman blev god iaf. *tummen upp*

Nu är jag trött, så jag ska nog gå å lägga mej. Satt uppe waaaay past my bedtime igårkväll/natt å diskuterade religion med N i Tranås över MSN, å sen fick jag gå upp tidigt med lilla N när hon vaknade imorses. Så jag behöver sova igen lite tror jag.. Inte van vid sånt här ju. *gnäll gnäll* Värsta I-landsproblemet.. =P

Några bilder får jag väl bjuda på iaf..


What's up med min kamera nudå? Såhär har det aldrig blivit förut.. (?)
N kikar in i stugan för att se om mormor kanske gömt sej där.. =)


N sjunger. Syns inte så väl, men hon ser ju glad ut iaf. <3


Efter trädceremonin bjöds det på glass. Det var mumsigt tyckte N
(å pappa som delade på glassen..)
Å det var faktiskt fint väder, syns bara inte på bilden..

GodNatt!


Amelie

Vilket oerhört fint kort på N när hon sjunger! Jättesött verkligen!



Attans att jag missade trädcermonin! Jag som hade tänkt å gå... Men men får la ta det med nästa barn ^^



Ja visst blev Herman god! Och jag håller med dig! Kunde vart mera choklad! ;)



PUBLICERAT: 2009-05-14, 18:35:33 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: