Till start




Igår å idag

2009-09-02 18:51:13

Igår hade jag rejält ont i benen å fötterna när jag väl satte mig ner i soffan på kvällen.. Hade nämligen promenerat en HEL DEL under dagen.. Kändes som jag genomlidit en hel arbetsdag (kände ju igen känslan från förr..) i ett par för dåliga skor.. =S Men men.. Man kan ju lungt säga att jag motionerade tillräckligt för att räcka en vecka eller två.. =P Först blev det en powerwalk med tant K. Tanterna var alltså ute å gick i hyffsat rask takt i halvkuperad terräng i över en å en halv timme.. Sen var det bara hem å göra lite mat, å sen ut igen. Då hade vi bokat in en liten barnvagnspromenad med T & H. Men den blev inte så liten. Den blev ett par timmar.. (!!!) Men vi hade så trevligt, vädret var bra, ungarna snälla å det var allmänt trevligt, så det kändes inte att tiden rusade iväg så.. =) Alltid trevligt med mer motion än det verkar.. =P
När vi sen bestämde oss för att ta oss hem, så kom jag på att vi var tvungna att åka å handla. *oh no!* Eftersom älsklings a-kassa inte kommit igång än (no surprice..) så har jag granskat reklambladen som kommit i brevlådan minutiöst för att hitta fynd. *duktig* Så det blev en tur ut till Maxi, å sen en sväng in på Willy's oxå. Å säkert flera hundra kronor billigare än om jag inte varit "ekonomiskt medveten". Jag är en sån som helst handlar de märkena man känner till, å är feg för att prova "budgetvarianter".. Dessutom köper jag oftast den sorten som vi alltid brukar köpa, å jämför inte priser så som man egentligen borde. Dags att börja med det nudå, när man ska försöka leva på två a-kassor ett litet tag.. =S Men nu har vi handlat på oss, så vi ska nog klara oss ett tag..
Sen när vi kom hem så bakade älskling thekakor till oss. Mums! Han är jätteduktig på att baka (Om han bara läser recepten ordentligt.. Men men.. Han är ju man. =P Dessutom får han ju guldstjärna i kanten bara för att han försöker..) Så det blev oboy å nybakat bröd på kvällen.. =) Toppenbra avslut på en ganska ansträngande dag.. =)

Nu sitter jag här å väntar in mina sötnosar. Dom är ute å röjer lite. Jag var så trött å hade huvudvärk förut, så när älskling kom hem tog han sin dotter på en promenad, så jag fick vila. =) Men jag är ju ganska rastlös av mig, så jag har plockat å grejat å plockat ur å fyllt å startat en diskmaskin. Å nu sitter jag här.. Men nu ska jag nog göra en kopp kaffe (Huvudvärk p.g.a. koffeinbrist? Har ju faktiskt slutat med cocacola..) å sätta mig i soffan å njuta av stillheten innan yrvädret kommer hem igen.. =P


♥ Min sötnos efter badet häromkvällen


Amelie

Hehe jag är likadan med handlandet =) Inte för att jag är rädd för att köpa budgetvarianter, utan för att jag hellst köper det som jag alltid köpt. ^^ Jag är en väldig rutinmänniska. Saker och ting ska vara som det alltid vart. ^^ (Hugo gör det inte lätt för mig :S :D )



PUBLICERAT: 2009-09-04, 22:17:12 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: