Till start




Mixed feelings

2010-02-04 19:15:45

Idag har det verkligen varit blandade känslor.. Jösses, jag är helt slut nu..

Först fick N prickar på magen när hon var på dagis (där det gått vattkoppor i ett par veckor nu..) Men ingen feber å inga andra besvär, så hon fick vara kvar hela sin dag (3 timmar) på dagis. När hon kom hem hade det inte blivit några fler, å fortfarande ingen feber. Men nånting är det ju som inte riktigt stämmer, eftersom hon sov 3.5 timmars tupplur, istället för 1.5 som hon brukar.. Men sen hon vaknade har hon varit helt sitt vanliga jag..
Vi funderar på om det kan vara mässlings-prickar efter 18månadersvaccinationen som hon fick för nån vecka sen.. (?) Jaja, vi får väl avvakta tills imorrn å se hur detta utvecklar sig..

[här hade jag tänkt lägga in en bild, men blogg.se bara krånglar.. suck. maybe later då..]

Men sen kom andra nyheten. Min käre sambo, T, ska börja skola. På måndag. *jäääj!!* Vi har ju väntat jättelänge på detta, å nu verkar det som att det ska bli verklighet. Ojoj.. Inom en ganska överskådlig framtid kan han alltså vara färdigutbildad elektriker. :O Haha.. Gött mos! (Enda sättet att uttrycka hur det känns just nu..)

Men då återstår ju problemet att OM N har vattkoppor, så kommer hon ju antagligen vara ganska sjuk nästa vecka.. Å hon kommer ju troligtvis att ha smittat sin stackars mamma som inte har haft vattkoppor ännu, så vi kommer säkert vara ganska dåliga båda två.. Vem ska ta hand om oss då? :S Å jag är inte sådär jättesugen på att få vattkoppor nu.. :( Men vad ska man göra? Inkubationstiden är ju 14-21 dagar, så smittad är jag väl säkert redan då..

Å OM vi har vattkoppor, så kommer vi ju inte kunna hälsa på T&J&H's lilla bäbis om den kommer ut snart.. :S Då måste vi ju vänta jättelänge.. Å inte kan jag träffa tant E heller, vill ju inte vara orsak till en massa komplikationer för mina gravida vänner med snart nyfödingar.. :S Suck. Snacka om dålig tajming..

Näe, nu får det vara nog med negativitet. Jag får fokusera på det roliga istället.. Vi firade sambons studiebesked med att käka pizza idag.. :D Det var gott.. ;)

Nu får jag gå å ta min s.k. sjukling till dotter, för hon gör en massa bus.. ;)


Maria å Nellie

Nellie tog den sprutan förra veckan med å då sa dom på bvc att dom kan få röda prickar på magen utav dom. och att reaktionen kan komma en vecka å längre efter för att det är ett levandevaccin



PUBLICERAT: 2010-02-04, 21:43:07 | URL: http://marnellas.blogg.se/
Maria å Nellie

Nellie tog den sprutan förra veckan med å då sa dom på bvc att dom kan få röda prickar på magen utav dom. och att reaktionen kan komma en vecka å längre efter för att det är ett levandevaccin



PUBLICERAT: 2010-02-04, 21:44:01 | URL: http://marnellas.blogg.se/
Amelie

ÄR det vattkoppor så får ni leka med oss :D Haha. Jag har haft det och hugo kan gärna få det så är han av med det också ;) Pussa



PUBLICERAT: 2010-02-04, 21:49:32 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Tant E

tack för omtanken gumman.. nej fler krämpor håller jag mig gärna borta från just nu.. Går på kryckor! :/ helt sanslöst! puss på kinden



PUBLICERAT: 2010-02-07, 20:23:02 | URL: http://kembar.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: